همشهری آنلاین: مجمع ملی فرانسه ممنوعیت پوشش کامل صورت زنان مسلمان را تصویب کرد.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، اکثریت نمایندگان پارلمان فرانسه در جریان طرح نخستین لایحه ارایه شده توسط دولت محافظه کار پاریس به آن رای دادند.

این قانون هر گونه پوشش صورت، حتی زدن ماسک حین تظاهرات را ممنوع کرده است. ماه سپتامبر سنای فرانسه به این لایحه رای داد که قرار است پس از رای دادگاه قانون اساسی از سال آینده میلادی لازم الاجرا شود.

مجوز ویژه برای پلیس و شرکت کنندگان در جشن ها
متن این قانون پوشش صورت در محیط های عمومی را ممنوع ساخته و فقط شامل زنان مسلمان که روسری به سر کنند یا پوشیه یا نقاب بزنند، نمی شود. کسانی که خلاف این قانون عمل کند، باید 150 یورو جریمه بدهد. به جای این جریمه یا علاوه بر آن امکان الزام فرد به شرکت در کلاس‌های آموزش شهروندی وجود دارد.

کسانی که از این ممنوعیت معاف هستند، موتورسواران دارای کلاه ایمنی، ماسک هایی که پلیس بر صورت می زند و لباس هایی است که افراد حین شرکت در جشن ها پوشیده باشند.

مردانی که زنان خود را به سر کردن روسری وادار کنند با یک سال حبس و جریمه 30 هزار یورویی مواجه می شوند. به گفته وزیر کشور فرانسه در این کشور حداکثر دو هزار زن پوشیه یا نقاب می زنند. نخستین بار در اروپا پارلمان بلژیک در ماه آوریل ممنوعیت پوشش کامل بدن را در اماکن عمومی تصویب کرد.