همشهری آنلاین: شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در ساخت تونل و ریل‌گذاری قابلیت‌های زیادی دارد، اما در شرایط کنونی ساخت تونل و ریل گذاری آسانتر از خرید واگن شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر قالیباف روز شنبه در جریان افتتاح 114 پروژه ترافیکی ، عمرانی، فرهنگی و ورزشی شهرداری منطقه 14 شهر تهران با تاکید بر این که همواره در حال مقایسه عملکرد خود با چند سال گذشته فعالیت خود در شهرداری و یا 10 سال قبل هستیم، افزود: نسبت به سال‌های قبل عقب ماندگی و در عین حال رشد زیادی هم داریم و تاکنون سعی کرده‌ایم همزمان با پروژه‌های بزرگ و فرا ملی پروژه‌های کوچک و در سطح محلی را هم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ترافیکی ادامه دهیم.

شهردار تهران با اشاره به جلسه‌ای که حدود 5/1 سال قبل با شورایاران منطقه 14 داشته است، یادآور شد: در آن زمان و پس از جلسه با شورایاران و ارزیابی از عملکرد منطقه متوجه شدیم که منطقه 14 نسبت به سایر مناطق از ظرفیتی که باید برخورد می‌بود، برخوردار نیست و به همین دلیل ضرورت تغییرات گسترده در این منطقه احساس شد.

وی با بیان این که در یک سال اخیر جهش و حرکت قابل توجهی در منطقه 14 رخ داده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های خوبی برای سال 89 و 90 در این منطقه صورت گرفته است و امیدواریم کمبودهای گذشته جبران شود.

قالیباف با اشاره به عبور خطوط مترو از مابین مناطق 13 و 14 ، تصریح کرد: دیگران فکر می‌کردند که ساخت مترو و تونل کار بسیار سختی است، اما در حال حاضر خطوط مترو با سرعت در مناطق جنوبی و شرقی تهران در حال گسترش است و به امید خدا تا پایان سال جاری خط مترو از «کلاهدوز» تا «اکباتان» تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد که روند ساخت تونل و ریل‌گذاری در حال حاضر برای شهرداری تهران بسیار ساده است و به عبارتی در حال حاضر ساخت تونل و ریل گذاری بسیار راحت‌تر از خرید واگن در شرایط کنونی شده است.

شهردار تهران خطاب به شهروندان حاضر در مجموعه ورزشی شهید «پورزند»، ادامه داد: در حال حاضر ساکنان این منطقه می‌توانند از خطوط BRT که از شرق و جنوب این منطقه عبور می‌کند ،‌ استفاده کنند و به زودی اتوبان امام علی (ع) نیز برای ساکنان این منطقه تکمیل می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به لایحه تصویب شده در شورای شهر تهران مورد حذف جریمه و بخشش هزینه‌های ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده، اضافه کرد: تجربه نشان داده که مردمی که در واحدهای فرسوده ساکن هستند، به طور عموم جزو افراد زحمت کش و محروم جامعه هستند که امکان ساخت و ساز و پرداخت جریمه را ندارند.

قالیباف در ادامه با اشاره به پروژه‌های ترافیکی محدوده منطقه 14، اظهار کرد: بزودی و با تکمیل اتوبان شهید «شوشتری» مشکلات اتوبان افسریه نیز برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: اتوبان شهید شوشتری از گردنه تنباکوچی تا رسالت و اتوبان شهید یاسینی تا پایان امسال تکمیل می‌شود و به این ترتیب تا اتصال این اتوبان به مجموعه بزرگراهی شرق تهران ورود خودروهای سنگین به اتوبان افسریه کم شده و بار ترافیکی این محدوده سبک‌تر خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات ترافیکی محدوده اتوبان افسریه، خاطرنشان کرد: هرچند که بسیاری از شهروندان معتقدند که با ساخت خط BRT در محدوده افسریه ترافیک آن بیشتر شده و عبور و مرور سخت‌تر من این حرف را قبول ندارم و اولویت را به خودروی عمومی می‌دهم.

وی افزود: به زودی خط BRT تجریش تا ترمینال جنوب نیز تا قبل از مهر ماه تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود و به این ترتیب بسیاری از خلاءهای ترافیکی این اتوبان نیز برطرف خواهد شد .

قالیباف اظهار کرد: اگر بتوانیم 50 نفر کنار خیابان ایستاده‌اند را جابجا کنیم، قطعا این کار را به عبور 50 خودروی شخصی اولویت می‌دهیم ، چرا که اصل در شهرداری تهران این است که کارها با بیشترین منفعت برای بیشترین تعداد مردم را انجام دهیم.

برچسب‌ها