گسترش مراکز هنری فضایی فراهم می‌کند که هنرمندان بتوانند با مخاطبان خود بی‌واسطه ارتباط برقرار کنند و این ارتباط، باعث می‌شود که آثار هنری به‌تدریج در سبد هزینه خانواده‌ها قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،  دکترمحمدباقر قالیباف، شهردار تهران همراه با علیرضا دبیر، عضو شورای اسلامی شهر تهران، سید محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی،  امیر خوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و سید محمدجواد شوشتری، رئیس سازمان زیباسازی از نمایشگاه «لایه‌های طبیعت» در نگارخانه پردیس سینمایی ملت بازدید کردند.

شهردار تهران در این بازدید هنر نقاشی و عکاسی را به‌عنوان پایه‌های هنرهایی نظیر سینما دانست و افزود: گسترش مراکز هنری فضایی فراهم می‌کند که هنرمندان بتوانند با مخاطبان خود بی‌واسطه ارتباط برقرار کنند و این ارتباط باعث می‌شود که آثار هنری به‌تدریج در سبد هزینه خانواده‌ها قرار بگیرد.

دکتر قالیباف در ادامه ضمن ستایش آثار این نمایشگاه یادآور شد: حضور فعال هنرمندان که در عرصه بین‌المللی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند،  می‌تواند موجبات رشد اقتصادی هنر را فراهم آورد و با این توانایی است که هنرمندان جوان این انگیزه و تمایل را در خود می‌یابند که وارد حوزه تولیدات هنری شوند.

امیرخوراکیان، رئیس سازمان فرهنگی‌هنری نیز هدف از برپایی این نمایشگاه را تشریح و اظهار امیدواری کرد که این رویداد‌های  هنری در مناطق تهران بسط لازم را بیابد. سیدمحمدهادی ایازی، نمایشگاه‌های حاضر و پیشین برپا شده در این گالری را مثبت و ثمربخش ارزیابی کرد.

محمد جواد شوشتری، رئیس سازمان زیبا‌سازی‌ شهرداری تهران نیز خاطرنشان کرد: ما باید با بیدارسازی بازار هنر در ایران بتوانیم در کنار حراجی‌های معتبری چون کریستی نقطه اتکایی برای هنرمندان جهان شویم و این کار نیاز به برنامه‌ریزی،  حمایت و تدبیر دارد.

نمایشگاه بزرگ آثار هنرهای تجسمی  لایه‌های طبیعت‌ شامل آثار هنرمندانی چون آیدین آغداشلو، محمد احصایی، شاهین آروین، بیوک احمری، منیر فرمانفرمائیان، گلناز قدیری، مینا قاضیانی، پرویز کلانتری، رضا کیانیان، مجید کورنگ بهشتی و علی گلستانه است که از 29 خردادماه در نگارخانه پردیس سینمایی ملت به نمایش و فروش گذاشته شده و تا دهه اول مرداد ماه ادامه دارد.