همشهری آنلاین: وزیر مسکن و شهرسازی گفت: اجاره مسکن بجز در تهران، تغییر چندانی نکرده است و در تهران نیز بعد از ماه رمضان قیمت اجاره مسکن تعدیل خواهد شد

به گزارش واحدمرکزی خبر،علی نیکزاد که امروز از دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان بازدید می‌کرد در جمع خبرنگاران افزود: دلیل افزایش قیمت اجاره مسکن در تهران فنی نیست ضمن آنکه تب آن نیز در حال حاضر فروکش کرده است.

وزیر مسکن، افزایش اجاره ها را ناشی از کار دلالان مسکن دانست و گفت: اقدامات لازم برای شناسایی واحدهای مسکونی که با انگیزه های ثروت اندوزانه، خالی نگهداری شده‌اند انجام گرفته است و اگر صاحبان این منازل از عرضه واحدهای مسکونی خود در بازار امتناع ورزند طبق قانون تعزیرات با آنان برخورد خواهد شد.

وی سیاست ساخت صنعتی مسکن را اولویت نخست وزارت مسکن و شهرسازی عنوان کرد و افزود: کشور تا سال 92 ، سالانه به یک میلیون مسکن نیاز دارد که ساخت این تعداد با روش های سنتی موجود امکان پذیر نیست.

نیکزاد ادامه داد: براساس سیاست ساخت صنعتی مسکن، بخش خصوصی در حال حاضر، فناوری صنعتی سازی را از کشورهای صاحب این فناوری به دست آورده و قرارداد ساخت یکصدهزار واحد مسکونی به روش صنعتی با انبوه سازان کشور بسته شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی افزود: در بازدیدی که از ساخت مسکن مهر در شهرستانها داشتم 50 روش صنعتی سازی مشاهده شد که این واحدهای مسکونی مطابق استاندارد و آیین نامه ها و با اجناس درجه یک ساخت داخل و با هزینه تمام شده هر متر 300 هزار تومان ساخته می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها بر بخش مسکن اثر خواهد گذاشت یا خیر، گفت: تحریم هیچ تاثیری بر بخش مسکن ندارد چراکه ما از همه نظر خودکفا هستیم و صنعت ساختمان کشور نیازی به ارز ندارد.

منبع: همشهری آنلاین