گروه حوادث: مرد جوان که با استفاده از یک خودروی مسروقه دست به سرقت و کلاهبرداری از خریداران خودرو می‌‌زد دستگیر شد

11 اردیبهشت امسال، وقتی مرد جوانی به نام مهیار برای تعویض پلاک خودروی زانتیای خود به مرکز تعویض پلاک رفته بود، ماموران متوجه شدند شماره پلاک این خودرو سابقه سرقت دارد و مرد جوان را دستگیر کردند.

با انتقال این مرد به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، مشخص شد خودرویی که در اختیار او بوده، یک سال قبل از مردی در مرکز تهران به سرقت رفته و این در حالی بود که مهیار ادعا می‌کرد از ماجرای سرقتی بودن خودرو خبر نداشته است. او در بازجویی‌ها گفت: چند روز قبل با دیدن آگهی فروش زانتیا در روزنامه‌ها، با فروشنده که خود را حمید معرفی می‌کرد تماس گرفتم و برای خرید خودرو با او قرار گذاشتم.

آن روز وقتی ماشین را از نزدیک دیدم، از آن خوشم آمد و قرار شد در ازای پرداخت 24 میلیون و800 هزار تومان آن را بخرم. من 19 میلیون تومان از این مبلغ را به‌صورت چک بانکی و چک‌پول به فروشنده پرداخت کردم و قرار شد بقیه مبلغ را هنگام تنظیم سند پرداخت کنم اما امروز زمانی که به مرکز تعویض پلاک رفته بودم، ماموران گفتند که این خودرو سرقتی است و مرا دستگیر کردند.

بعد از اظهارات این مرد، درحالی‌که تحقیقات نشان می‌داد فروشنده به محض دریافت چک بانکی، آن را نقد کرده و پا به فرار گذاشته است، ماموران راهی بانک موردنظر شدند و در بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مدار بسته، به تصویر واضحی از این مرد دست پیدا کردند.

ماموران با در اختیار داشتن تصویر مرد کلاهبردار، جست‌وجو برای دستگیری او را شروع کردند و مدتی بعد متوجه شدند که این مرد به تازگی به اتهام سرقت از منزل دستگیر و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد شده است. با این اطلاعات، ماموران راهی نشانی‌ای شدند که در پرونده حمید وجود داشت و او را دستگیر کردند.

سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد علاوه بر کلاهبرداری از خریدار زانتیا، یک زورگیری هم در پرونده خود دارد. وی ادامه داد: متهم مدتی قبل به بهانه فروش خودروی زانتیا به فرد دیگری، او را به محل خلوتی در پایتخت کشانده و سپس با تهدید چاقو، پول‌های او را سرقت کرده بود.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود: از آنجا که احتمال می‌رود متهم جرایم دیگری نیز مرتکب شده باشد، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران یا شعبه پنجم دادیاری در دادسرای جنایی مراجعه کنند