ورشو: پزشکان لهستانی پس از معاینه یک بیمار متوجه شدند یک گلوله بیشتر از 5‌سال است که در سر او جاخوش کرده است!

این مرد لهستانی با تصور اینکه در سرش یک تومور کوچک وجود دارد به بیمارستان مراجعه کرد اما پزشکان بعد از عکسبرداری از سر او متوجه شدند در پشت‌سر این بیمار یک گلوله با کالیبر 22‌وجود دارد! این مرد گفته است گلوله یاد‌شده پس از شلیک هوایی در یک میهمانی در سال 2004‌یا 2005‌وارد سر او شده است.

او می‌گوید در آن زمان پس از میهمانی چند روزی سرش خونریزی داشته است اما فکر می‌کرده است مسئله چندان مهمی نیست و نیازی به معاینه پزشک ندارد! این گلوله وارد جمجمه نشده بود و پزشکان در یک عمل جراحی آن را خارج کردند.

خروج از خانه با عمل جراحی

پکن: یک مرد چینی با موافقت پزشکان به‌زودی پس از انجام عمل جراحی امکان خارج شدن از خانه‌اش را پیدا می‌کند. فی‌جیانجون،41‌ساله تومور بسیار بزرگی در قسمت بینی خود دارد و به‌خاطر ترس همسایه‌ها از دیدن او مجبور است بیشتر وقتش را در خانه سپری کند. مردم این منطقه به‌صورت خرافی گمان می‌کنند در صورت دیدن این مرد، بیمار خواهند شد.

این مرد فقیر می‌گوید پول لازم برای پرداخت هزینه عمل جراحی را در اختیار ندارد و به‌خاطر جلوگیری از ترسیدن مردم ترجیح داده است از خانه خارج نشود. اکنون گروهی از پزشکان چینی تصمیم گرفته‌اند برای بازگشت این مرد به زندگی عادی خود، او را راهی اتاق عمل کنند. گفته می‌شود وضعیت فی‌جیانجون بحرانی است و در‌صورتی که درمان او به‌سرعت آغاز نشود ظرف کمتر از 6‌ماه می‌میرد.

مسابقات قهرمانی دوی برعکس!

منچستر: 38‌دونده انگلیسی دریک مسابقه دوی سرعت عجیب در این کشور شرکت کردند. این 38‌نفر در حالی که به‌صورت بر عکس می‌دویدند باید تلاش می‌کردند تا در کمترین زمان ممکن خود را به خط پایان برسانند. این مسابقه در پیستی به طول 6/1‌کیلومتر برگزار شد و آقای گرت دورتی،32‌ساله توانست در بخش مردان با زمان 7‌دقیقه و 30‌ثانیه به خط پایان برسد و مقام نخست را کسب کند.

در بخش خانم‌ها هم یک دختر جوان 28‌ساله با زمان 10‌دقیقه و 40‌ثانیه به مقام نخست رسید. گرت‌دورتی که چند وقت پیش مسابقات دوی 5‌هزار متر در اتریش را با زمان 22‌دقیقه تمام کرده می‌گوید این رقابت برای او بسیار هیجان انگیز بوده است. او با اشاره به اینکه دویدن بر عکس در میان چینی‌ها بسیار متداول است عقیده دارد این ورزش بیشتر از دوی رو به جلو فایده دارد.

شکستن رکورد سرعت حروفچینی پیامک

لندن: یک زن جوان توانست رکورد جهانی حروفچینی پیامک را بشکند. ملیسا تامپسون،27‌ساله توانست یک پیامک سخت که در میان رکوردداران این رشته معروف است را در زمان 94.25ثانیه حروفچینی کند و حدود 10‌ثانیه رکورد این رشته را بهبود ببخشد! در کتاب رکوردهای گینس تاکنون فرانکلین پیج،24‌ساله با درج همین پیامک در 54.35‌ثانیه رکورد بیشترین سرعت در این رشته را در اختیار داشت.

ملیسا‌تامپسون پیامک خود را با یک گوشی تلفن همراه مجهز به یک فناوری جدید حروفچینی کرده است و به‌همین خاطر مسئولان کتاب رکوردهای گینس هنوز در حال بررسی رکورد او هستند. این فناوری امکان نوشتن متن را بدون برداشتن دست یا قلم از روی صفحه نمایشگرلمسی گوشی می‌دهد.