توکیو: به‌نظر می‌رسد همان‌قدر که شکلات برای دندان کودکان مضر است برای کوهنوردان مفید است زیرا کوهنورد ژاپنی توانست با خوردن شکلات تا 2هفته منتظر گروه نجات بماند.

جونیچی تادا که 2هفته در کوهستان اوگانو ناپدید شده بود برخلاف توصیه‌ها به‌تنهایی و بدون غذا عازم کوهپیمایی شده بود. پس از آنکه جونیچی با گذشت یک روز به خانه برنگشت خانواده‌اش از پلیس خواستند جستجو برای یافتن وی را آغاز کند. وی به خبرنگاران گفت پس از آنکه پای چپم براثر حادثه‌ای شکست مجبور شدم فقط از شکلات‌هایی که برایم مانده بود تغذیه کنم. وی با دیدن گروه نجات اشک شوق از چشم‌هایش جاری شد.

پرتاب سوسیس

لندن: درحالی که برخی راننده‌ها برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خودرو شیشه‌ها را همیشه بالا می‌کشند مردی در انگلستان به‌محض پایین‌کشیدن شیشه‌ها با یک سوسیس منجمد مواجه شد. وی که در اثر برخورد این سوسیس سنگین مجروح شده بود به مسئولان بیمارستان گفت که در حال عبور از یک جاده در وودهام جنوبی بوده که از پنجره خودروی عبوری که از کنار او با سرعت می گذشته چیزی به‌سمت او پرتاب شده و به صورتش برخورد کرده است. یکی از کارکنان اورژانس بیمارستان وقوع چنین حادثه‌ای را بسیار نادر توصیف کرد و گفت تا به حال با چنین موردی مواجه نشده است. این مردبه خبرنگاران گفت قصد دارد از سرنشینان خودروی یاد‌شده شکایت کند.

خارج کردن زن 273‌کیلویی از خانه

بانکوک: یک زن 273‌کیلویی تایلندی پس از خارج‌شدن از طبقه سوم خانه‌اش، مورد عمل جراحی قرار گرفت. این زن که از توموری در ناحیه پای راست رنج می‌برد، حدود 3‌سال از خانه خود بیرون نرفته و جابه‌جایی‌اش در حد مختصر بوده است. آمینواِپرن 40ساله در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته است که در طی این سال‌ها فقط توسط پسرانش کمی قادر به حرکت بوده و در مواقع دیگر مانند یک پیانوی بزرگ در گوشه‌ای از خانه به سر می‌برده است. پزشکان قصد دارند علاوه بر خارج‌کردن تومور از پا به درمان اضافه وزن وی که به دلیل مشکلات تیروئیدی بروز کرده است نیز بپردازند. این زن اعلام کرده است که دوست دارد به رویایش مبنی بر قدم‌زدن در ساحل دریا پس از معالجات دست پیدا کند.

فروش سیگار نخست وزیر سابق انگلستان

لندن: ته‌مانده سیگار چرچیل، نخست‌وزیر سابق انگلستان که به‌مزایده گذاشته شده بود، سرانجام فروخته شد. داستان از این قرار است که خدمتکار خانه چرچیل در سال 1941‌نیمه‌سیگار باقی مانده وی را از گوشه اتاق بر می‌دارد و به‌عنوان هدیه به دوست خود می‌دهد. چرچیل در آن زمان خود را برای رساندن به‌ نشست مهمی با مقامات انگلستان آماده می‌کرده است که از روی عجله نیمه‌سیگار خود را به گوشه‌ای پرت می‌کند.

گفتنی است که سیگار یاد‌شده ‌10سانتی‌متر طول داشته و به ارزش 7هزار دلار به‌فروش رسیده است. رقابت برای تصاحب این ته‌سیگار به‌قدری شدید بود که مسئولان برگزاری این مزایده را نیز شگفت‌زده کرد. به‌گفته آنها هیچکس تصور نمی‌کرد این ته‌سیگار به این قیمت فروخته شود.