سانتیاگو: مقام‌های شیلی عقیده دارند که معدنچی‌های گرفتار این کشور بعد از یک دوره خوشحالی اکنون از لحاظ‌روانی در شرایط سختی به سر می‌برند.

Chilean miners

در حالی که 33‌معدنچی گرفتار در عمق 700‌متری زمین تا پیش از این ممکن بود بر اثر کمبود آب و غذا بمیرند گروهی از آنها به‌تازگی بخشی از غذای خود را به‌خاطر دوست نداشتن طعم آن برای امدادگران پس فرستادند! این معدنچی‌ها با پس فرستادن کنسرو سیب، از امدادگران خواسته‌اند برایشان بالش به زیر‌ِ زمین بفرستند. چندی پیش نیز آنها با لباس‌های جدید خود جلوی دوربین‌ ظاهر شدند. در حال حاضر آنها خواستار وقت بیشتری برای صحبت با اعضای خانواده خود شده‌اند.

فوتبالیست شدن سریع‌ترین دونده جهان!

کیگستون: یوسین بولت،دونده جامائیکایی که بسیاری او را بهترین دونده دوی سرعت تاریخ می‌دانند به‌طور رسمی اعلام کرد قصد دارد فوتبالیست شود! این دونده 24‌ساله که در دنیا کسی حتی به گرد پایش هم نمی‌رسد هدف اولش ثبت یک رکورد جدید در دوی 100‌متر است.

او می‌گوید می‌خواهد 100‌متر را در9.4  ثانیه طی کند تا دیگر کسی حتی به فکر شکستن رکورد او هم نباشد. این دونده می‌گوید به‌احتمال زیاد از 4‌سال دیگر برای تبدیل‌شدن به یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال تلاش خواهد کرد. او که طرفدار تیم منچستریونایتد است عقیده دارد می‌تواند به عنوان یک بازیکن میانی یا حتی در نوک حمله بازی کند. سریع‌ترین مرد جهان و دارنده مدال طلای المپیک پکن پیش از این از کریستیانو رونالدو خواسته بود کمی در بازی خشن‌تر شود!

خوردن 181 بال مرغ در 12‌دقیقه!

نیویورک: یک زن آمریکایی در یک مسابقه پرخوری با خوردن بیش از 22‌کیلوگرم بال سرخ‌شده مرغ رکوردشکنی کرد. سونیا توماس،توانست در مسابقه پرخوری منطقه بوفالو 181 بال‌مرغ را در مدت 12‌دقیقه بخورد و جوئی چستنات، قهرمان سابق پرخوری را شکست دهد. چستنات در این رقابت با خوردن 169‌بال مرغ به وزن حدود 20کیلوگرم نفر دوم شد.

بال سرخ شده مرغ که با سرکه و سس تند آمیخته شده در منطقه بوفالو از شهرت خاصی برخوردار است. رقابت این قهرمان‌های پرخوری بسیار نزدیک بود اما به‌گفته داوران سرعت دست‌های خانم توماس در نهایت پیروزی او را به‌دنبال داشت. سونیا توماس که در خوردن صدف، تخم مرغ آب پز و کیک پنیر هم سرعت ویژه‌ای دارد بعد از پیروزی اعلام کرد که هنوز گرسنه است!

پیوند همزمان 2 دست در جراحی کم نظیر

کنتاکی: یک مرد آمریکایی در یک جراحی کم نظیر تحت عمل همزمان پیوند 2‌دست قرار گرفت. ریچارد ادواردز در سال 2006‌در یک سانحه آتش‌سوزی 7 انگشت خود را از دست داده بود و اکنون یک هفته پس از عمل پیوند 2‌دستش می‌تواند انگشت‌های خود را تکان دهد.

این مرد 55‌ساله سومین فردی است که عمل همزمان پیوند 2‌دست روی او انجام می‌شود. او در یک نشست خبری با نشان دادن دست‌های خودش از خانواده اهدا کننده عضو تشکر کرد. عمل جراحی ریچارد ادواردز 18‌ساعت طول کشید.

این مرد 55‌ساله اعلام کرده است که از روند سخت درمان خود آگاهی دارد اما اکنون از اینکه می‌تواند انگشت‌هایش را تکان دهد بسیار خوشحال است. او با دست‌های جدید خود می‌تواند یک بار دیگر فرزندانش را نوازش کند.

کد خبر 115612

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز