همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار مسوولین و مقامات ارشد جنبش امل با اشاره به این‌که لبنان و ایران عضو یک پیکر واحد هستند، اظهار کرد: دو ملت در مقابل دشمنان بشریت و مستکبران دارای ماموریت‌ها و مسئولیت‌های سنگین و مشترکی هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور با بیان این‌که دشمنان در تکاپو هستند تا امنیت، همدلی و اتحاد بوجود آمده در لبنان را خدشه‌دار کنند، گفت: به فضل الهی مسئولین و گروه‌های مقاومت لبنانی با حکمت، تدبیر و تقویت همبستگی همه توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

 احمدی‌نژاد همچنین با بیان این‌که شرایط جهان اسلام و دنیا در پی ایستادگی و بیداری ملت‌های منطقه، به سرعت در حال تغییر است، تصریح کرد: نظامات مادی و سلطه جهانی به بن بست رسیده و جهان به شدت نیازمند عدالت است و حاکمیت عدالت جز در سایه یگانه پرستی و اندیشه ولایت غیر ممکن است و این همان ماموریتی است که ملت‌های مستقل و عدالت خواه آن را دنبال می‌کنند.

 رئیس‌جمهور در ادامه ویژگی‌ها و نقش تاثیرگذار امام موسی صدر در احیای مقاومت در جنوب لبنان در برابر متجاوزین و رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت پیگیری همراه با حکمت و تدبیر به منظور روشن شدن سرنوشت وی و همراهانش تاکید کرد.

 سران جنبش امل نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مقاومت و منطقه، با اشاره به گسترش و فراگیر شدن فرهنگ مقاومت در بین آحاد مردم لبنان اظهار کردند: ملت و گروه‌های لبنانی با وحدت موضع و استحکام در برابر رژیم صهیونیستی و متجاوزین یکپارچه و متحد هستند و اجازه هرگونه تعدی‌گری را از صهیونیست‌ها سلب خواهند کرد.

 مسئولین جنبش امل همچنین بر لزوم همکاری کشورهای اسلامی برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر تاکید کردند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها