همشهری آنلاین: یک هیات بلند پایه جنبش امل لبنان برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر در سالگرد ربوده شدن ایشان با منوچهر متکی وزیرامورخارجه دیدار و گفتگو کردند.

jonbesh amal

صلاح فحص معاون نماینده جنبش امل لبنان درتهران در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین درخصوص برنامه‌ها و اعضای این هیات که به دعوت جمهوری اسلامی به تهران آمده‌اند گفت: خلیل حمدان عضو هیات رئیسه جنبش امل لبنان ریاست این هیات را برعهده دارد. علی عبدالله وزیر جوانان و ورزش لبنان، دو نماینده مجلس لبنان و یک رئیس دادگاه شرع لبنان و عادل عون نماینده جنبش امل در تهران دیگر اعضای این هیات را تشکیل می دهند که در سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و برای پیگیری سرنوشت ایشان به تهران آمده‌اند.

 صلاح فحص درمورد برنامه های دیدارهای این هیات درایران گفت: اعضای این هیات در قم با مراجع تقلید آیات عظام مکارم شیرازی، وحید خراسانی و شهرستانی نمایند ه آیت‌الله سیستانی دیدار کردند.

 وی با اشاره به دیدارهای این هیات با محمدرضا شیبانی معاون خاورمیانه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری ، اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت و منوچهر متکی وزیرامورخارجه گفت: قرار است برنامه دیداری نیز با رئیس جمهوری ایران داشته باشیم.

نماینده جنبش امل درتهران محورگفتگوهای این هیات با مراجع تقلید و مسولین ایرانی را وضعیت منطقه، مسائل لبنان و موضوع امام موسی صدر عنوان کرد.

وی گفت: جنبش امل موضوع ربوده شدن امام موسی صدر را تا روشن شدن سرنوشت ایشان پیگیری خواهد کرد.

 صلاح فحص درپاسخ به این پرسش خبرنگار ما درخصوص نظر جنبش امل نسبت به طرح سید حسن نصرالله برای تجهیز ارتش لبنان توسط ایران گفت: ما هم موافق این نظر هستیم و هرکمکی به ارتش لبنان را به شرطی که بی قید و شرط باشد می‌پذیریم.

 وی درمورد احتمال وقوع جنگ میان لبنا ن و اسرائیل نیز گفت این سوال را باید از اسرائیل پرسید چرا که آنها همیشه حمله کرده و ما دفاع کرده‌ایم.

 صلاح فحص درخصوص روابط سوریه با لبنان نیز این روابط را در بهترین شرایط دانست و گفت: امروزه حتی مخالفین سوریه در لبنان به این کشور سفر کرده و روابطشان را گسترش داده اند.

 وی افزود: تلاش‌های انجام گرفته برای جدا کردن سوریه و لبنان از یکدیگر با شکست مواجه شده است

کد خبر 114976
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز