تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴

گروه حوادث: 2 سارق شیشه‌ای برای تامین هزینه خرید مواد، طعمه‌هایشان را به باد کتک می‌گرفتند و پول‌‌ها و اموال آنها را به سرقت می‌بردند

ظهر 13 شهریور امسال ماموران کلانتری 118 تهران در سه‌راه تهران ویلا، به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت هوندا مشکوک شدند و دستور ایست دادند. با کشف 2 قبضه چاقو از سرنشینان موتور، هر دوی آنها به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند و در همان بازجویی‌های اولیه به سرقت و زورگیری از مردم در مناطق غربی تهران اعتراف کردند.

آنها که به مخدر شیشه اعتیاد دارند، مدعی شدند بعد از سرقت‌، پول‌های دزدی را خرج خرید شیشه می‌کردند و بعد از تمام شدن مواد، به سراغ طعمه‌ دیگری می‌رفتند.یکی از افرادی که از سوی متهمان هدف سرقت قرار گرفته بود بعد از حضور در اداره آگاهی گفت: 40 روز از مرگ پدرم می‌گذشت و من از دانشگاه به خانه برمی‌گشتم که در یکی از خیابان‌های غرب تهران، این دو سارق به من حمله کردند.

آنها درحالی‌که مرا زیر مشت و لگد گرفته بودند، مدام فحش و ناسزا می‌گفتند و بعد از سرقت250 هزار تومان پول نقد و گوشی تلفن همراه، چاقویشان را زیر گلویم گذاشتند و تهدیدم کردند که اگر شکایت کنم، مرا خواهند کشت. سپس سوار موتور شدند و پا به فرار گذاشتند.

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری در خیابان‌های ستارخان، گیشا، صادقیه، پونک و جنت آباد اعتراف کرده‌اند و افرادی که در این مناطق هدف سرقت‌های مشابه قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای طرح شکایت و شناسایی سارقان به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.