همشهری آنلاین: رییس جمهور مالاوی که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه آفریقا را برعهده دارد با بیان اینکه آینده در دست ایران و آفریقا است، تاکید کرد: روابط ایران و آفریقا باید در مجموعه جدیدی مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش  ایرنا، بینگو واموتاریکا در نخستین همایش هم اندیشی ایران و آفریقا ضمن دعوت از مردم ایران برای سفر به آفریقا افزود: از بخش خصوصی ایران می‌خواهیم به آفریقا با نگاه جدیدی نگاه کنند.

وی خاطر نشان کرد: ایرانی‌ها و آفریقایی‌ها باید درک کنند که آینده در دست آنهاست و می‌توانند با همکاری‌های مشترک به موقعیت شایسته خود دست یابند.

وی در ادامه به زمینه‌های همکاری‌های مشترک ایران و آفریقا در زمینه جلوگیری از منازعات مسلحانه، مبارزه با تروریسم، ایجاد صلح و ثبات اقتصادی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این روابط در 5 سال آینده به طور چشمگیری رشد کند.

وی در این زمینه خبر داد که تعداد زیادی از ایرانیان در حال تاسیس صنایع جدید در آفریقا و همکاری مشترک برای پیشرفت این منطقه هستند.

رییس اتحادیه آفریقا در ادامه سران کشورهای اروپایی را مخاطب قرار داد و از آنان خواست که در نگاه تبعیض آمیز خود به آفریقا تجدید نظر کنند.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها