چهارشنبه 31 شهریور در حدود ساعت 10 و 20 دقیقه در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان مهاباد، بمبی در جایگاه بانوان تماشاگر این مراسم منفجر شد که تا زمان تنظیم این گزارش به نقل از رئیس اورژانس کشور شهادت 12 نفر در این جایگاه قطعی شده بود.

پیکر زنان شهید حادثه بمب‌گزاری مهاباد به همراه پیکر پسر بچه 6 ساله‌ای که در این حادثه به شهادت رسید با حضور پر شور مردم، استاندار آذربایجان غربی و مسئولان محلی از مقابل مسجد محمد رسول الله تا گلزار شهدای شهرستان مهاباد تشییع شد.پیکر شهدای غیربومی نیز برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل می شود.استانداری آذربایجان غربی در این شهر 3روز عزای عمومی اعلام کرده است.

ایسنا از جزئیات این حادثه خبر داد که در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان مهاباد، 47 نفر از بانوان حاضر در جایگاه مجروح شدند. مشاور امنیتی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت انفجار رخ داده در رژه‌ نیروهای مسلح در مهاباد را به‌عهده نگرفته است، گفت: دستورهای لازم جهت پیگیری این موضوع صادر شده و شورای تامین استان نیز تشکیل جلسه داده است؛ بنابراین درصدد هستیم تا هر چه زودتر عاملان این اقدام تروریستی را معرفی کنیم.

امیر جلال‌زاده با بیان اینکه «هنوز گروه یا فرد خاصی مسئولیت جنایت به وقوع پیوسته را بر عهده نگرفته است خاطرنشان کرد: فعلا در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به‌زودی اطلاعات کامل آن را منتشر می‌کنیم. بنا به اخبار منتشرشده تمامی شهدا و مجروحان این حادثه دردناک، از بانوان و کودکان حاضر در جایگاه بوده و از سربازان نیروهای مسلح رژه‌رونده به کسی آسیب نرسیده است. بمب مذکور درون ساک جاسازی شده بود.