گروه بورس: مدیر فنی و پذیرش بورس کالا از پذیرش 12شرکت جدید تولید‌کننده فولاد و سیمان تا پایان هفته آینده خبر داد.

به گزارش همشهری، پس از آنکه شرکت سیمان کردستان طلسم عرضه سیمان را در بورس کالا شکست، شرکت‌های دیگری نیز برای عرضه محصولاتشان در بورس کالا درخواست دادندو تعداد آنها ظرف چند ماه به چندین شرکت افزایش یافت. عرضه این محصول سال‌ها گرفتار اختلاف وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع بود و پیچ و خم مسائل سیاسی مانع از عرضه آن در بورس کالاشده بود اما از سال گذشته و با تشکیل کمیته‌ای زمینه آزاد‌سازی‌ قیمت و عرضه سیمان در بورس کالا فراهم شد.

ویژگــی‌هایی که بورس کــالا بـرای تولید‌کنندگان به‌وجود می‌آورد باعث شد روز به روز برحجم تقاضا‌های موجود برای پذیرش در بورس کالا افزوده شود و بر این اساس ظرف روز‌های گذشته درخواست‌های جدیدی از سوی شرکت‌های تولید‌کننده سیمان و فولاد برای عرضه محصولاتشان به بورس کالا ارسال شد.

بر همین اساس مهرزاد نامداری، مدیر فنی و پذیرش بورس کالا در گفت‌وگو با همشهری از پذیرش 12 شرکت جدید تولید‌کننده سیمان و فولاد خبر داد وگفت:در حال حاضر شرکت‌های فولاد کوهپایه، فولاد آلیاژی، فولاد سیادن، نورد و قطعات فولادی و فولاد خرم آباد تقاضای خود را به بورس ارائه کرده‌اند که مدارک پذیرش این شرکت‌ها در دست بررسی است.

وی درباره پذیرش شرکت‌های تولید‌کننده سیمان در بورس کالا نیز گفت: شرکت‌های سیمان صوفیان، هرمزگان، دشتستان، دورود، استهبان و فراز فیروزکوه نیز در مرحله پذیرش در بورس کالا قرار دارند و حداکثر تا پایان هفته آینده به مدارک آنها رسیدگی خواهد شد.

محصولات فولاد نطنز عرضه شد

مدیر فنی و پذیرش بورس کالا همچنین از نخستین عرضه فولاد نطنز در روز یکشنبه به‌عنوان یکی از شرکت‌های فولادی خصوصی خبر داد و گفت: فولاد نطنز نخستین عرضه خود را به قیمت 780 تومان انجام داد.

فولاد کوهپایه برای عرضه نبشی و میلگرد و فولاد اکسین برای عرضه ورق عریض در حال پذیرش هستند که احتمالا کارهای پذیرش فولاد کوهپایه این هفته تمام و فولاد اکسین نیز پذیرش آن به هفته آینده موکول می‌شود.

نامداری تاکید کرد: فولاد نطنز هفته‌ای یک بار عرضه خواهد داشت. شرکت فولاد سیادن برای عرضه میلگرد در صف پذیرش بوده و فولاد خرم‌آباد نیز تقاضای خود را برای عرضه میلگرد ارائه کرده که پس از مکاتبات لازم مدارک خود را تحویل خواهد داد.