رئال‌مادرید و ژوزه مورینیو نخستین آزمون سخت فصل را امشب در ادامه رقابت‌های گروهی لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگو برنابئو مقابل آث‌میلان خواهند داشت.

رئال که در این فصل هنوز شکست نخورده است، در گروه G لیگ قهرمانان با 6 امتیاز از 2 بازی صدرنشین است. این تیم در بازی‌های هفته اخیر لالیگا هم به لطف پیروزی بارسلونا مقابل والنسیا و شکست‌دادن مالاگا صدرنشین شده است. اما میلان مالاگا نیست. همه در مادرید به‌خوبی این را می‌دانند. ایکر کاسیاس دروازه‌بان باتجربه درباره بازی امشب تیمش گفت: «بازی میلان و مادرید یک رقابت کلاسیک اروپاست. همه رقیبان سخت هستند اما این شاید نخستین آزمون بزرگ این فصل باشد.»

این آزمون بزرگ همچنین حاشیه‌هایی دارد که آن را حساس‌تر هم می‌کند؛ بازی روبینیو مقابل تیم سابق و دیدار دوباره ماسیمیلیانو آلگری و ژوزه مورینیو. این دو هنگامی که مورینیو در اینتر بود و آلگری در کالیاری، با هم رقابت زیادی داشتند و البته این رقابت به خصومت و تنش کشیده شد.

در سال 2009 آلگری بالاتر از مورینیو توانست جایزه نیمکت طلایی را که به بهترین مربی فصل سری A داده می‌شود کسب کند. در فصل 2009- 2008 هم کالیاری تنها تیمی بود که هرگز مقابل اینتر شکست نخورد. شاگردان آلگری در سن‌سیرو با اینتر مساوی کردند و در خانه این تیم را 2 بر یک شکست دادند.

بازگشت روبینیو به رئال‌مادرید هم یکی از حاشیه‌های دیگر این بازی است. روبینیو پیش از آنکه به شکلی ناخوشایند رئال را به مقصد منچسترسیتی ترک کند، 3 سال در رئال بازی کرد و با این تیم 2 بار قهرمان لالیگا شد. با این حال او گفت که در بازگشت به سانتیاگوبرنابئو، تمام تلاش خود را برای پیروزی مقابل رئال خواهد کرد؛ «من تمام تلاش خود را برای میلان خواهم کرد. من همیشه رابطه خوبی با هواداران رئال داشته‌ام‌ اما حالا از رنگ لباس یک تیم بزرگ دیگر دفاع می‌کنم و تمام توان خود را برای بردن خرج خواهم کرد.»

او همچنین گفت درصورتی‌که برابر تیم سابقش گلزنی کند، خوشحالی خواهد کرد؛ «اگر گل بزنم خوشحالی می‌کنم. انجام ندادن این کار بی‌احترامی به هواداران امروز من خواهد بود.»میلان در 2 بازی اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان، یک تساوی و یک برد داشته است اما پیروزی روحیه‌بخش این تیم در بازی آخر سری A برابر کیه‌وو با نتیجه 3 بر یک، این تیم را برای بازی امشب از نظر روحی آماده کرده است. با این حال مربی میلان هم عقیده دارد که بازی با رئال، بازی متفاوتی است؛ «برای بازی با تیمی مانند رئال، باید تیم را به‌صورت خاص آماده کرد. ما برای این بازی آماده‌ایم.»

این آمادگی البته در نبود احتمالی تیاگو سیلوا شاید کمی کمرنگ شود. مچ پای مدافع برزیلی میلان در بازی روز شنبه مصدوم شد و احتمالا به بازی مقابل میلان نرسد. این می‌تواند برای بازیکنان خط حمله مادرید خبر خوبی باشد؛ به‌خصوص کریستیانو رونالدو که با 6 گل زده‌ بهترین گلزن لالیگاست.

در دیگر بازی‌های امشب بایرن مونیخ در خانه میزبان کلوژ رومانی است. لوئیس فان‌گال که تیمش در بوندس‌لیگا شروع خوبی نداشته و از صدر جدول دور است در این بازی می‌تواند روی گلزنی گومز حساب باز کند. او در آخرین بازی بوندس‌لیگا هت‌تریک کرد تا بایرن بالاخره به پیروزی برسد.

آرین روبن، فرانک ریبری و باستین شواین‌اشتایگر غایبان اصلی بایرن هستند. در دیگر بازی گروه E رم باید بدون دانیله ده‌روسی، میرکو ووچینیچ و ژرمی منز‌ در خانه با بازل بازی کند. در گروه H آرسنال در حالی میزبان شاختار دونتسک اوکراین است که بازگشت سسک فابرگاس کاپیتان تیم به تمرین‌، توپچی‌ها را تقویت کرده است.

او احتمالا امشب دوباره برای آرسنال بازی کند.چلسی هم در گروه F بدون الکس و لمپارد در مسکو با اسپارتاک بازی می‌کند. دیدیه دروگبا هم که بازی چلسی با آستون ویلا را به خاطر بیماری ویروسی از دست داد مشخص نیست که امشب بازی کند یا خیر. ورزشگاه لوژنیکی یادآور فینال لیگ قهرمانان 2008 است که در آن چلسی با شکست در ضربات پنالتی، قهرمانی را به منچستر داد.در دیگر بازی این گروه مارسی امیدوار است با شکست دادن زلینای اسلواکی به اولین امتیازات اروپایی‌اش برسد.