تیم‌های اسپانیا، ایتالیا و هلند هم 15 شهریور می‌توانند با پیروزی برابر حریفان خود به لهستان، اوکراین و آلمان در مرحله نهایی یورو 2012 بپیوندند.

فوتبال

آلمان، صدرنشین گروه A جمعه شب با پیروزی 6 بر 2 برابر اتریش به‌عنوان نخستین تیم صعودکننده به مرحله پایانی رقابت‌ها، به لهستان و اوکراین میزبانان مشترک این رقابت‌ها پیوست. در رقابت‌های امشب، راحت‌ترین کار را اسپانیا دارد. صدرنشین گروهI یک بازی کمتر و 5امتیاز بیشتر از جمهوری چک - تیم دوم جدول - دارد و امشب در خانه، میزبان لیختن‌اشتاین، تیم قعرنشین جدول است. با وجود این بازی آسان، ویسنته دل بوسکه سرمربی اسپانیا که تیمش جمعه موفق شد شیلی را 3 بر 2 شکست دهد، هنوز کار را تمام شده نمی‌داند؛ «ما هنوز صعود نکرده‌ایم و نباید تمرکز خود را از دست بدهیم.» ایتالیا، صدرنشین گروه C هم امشب با یک پیروزی به یورو‌ 2012 صعود می‌کند. لاجوردی‌ها که جمعه در یک بازی نه‌چندان امیدوار‌کننده، جزایر فارو را یک بر صفر شکست دادند، امشب میزبان اسلوونی هستند که با یک بازی بیشتر و 8امتیاز کمتر، هم‌امتیاز با صربستان در رده دوم جدول قرار دارد.

امشب حتی اگر صربستان که یک بازی کمتر از اسلوونی دارد، جزایر فارو را شکست ندهد، باز هم ایتالیا صعود می‌کند. حتی اگر کار صعود ایتالیا همین امشب قطعی نشود، آنها کار راحتی دارند چون با کسب تنها 2امتیاز از 3 بازی باقیمانده در رقابت‌های مقدماتی یورو 2012 هم صعود می‌کنند. با وجود این، بازی اخیر ایتالیا برابر جزایر فارو نگرانی‌هایی را در مورد این تیم ایجاد کرده است. چزاره پراندلی هم معتقد است که تیمش هنوز به آمادگی کامل نرسیده است؛ «چنین چیزهایی (پیروزی کم‌گل برابر جزایر فارو) به شما کمک می‌کند محدودیت‌ها و مشکلات تیم خود را شناسایی کنید. ما هنوز یک تیم مستحکم نشده‌ایم.»

هلندی‌ها 15 شهریور  برای صعود، به پیروزی تیم خودشان و لغزش سوئد نیاز دارند. هلند، صدرنشین گروه E در تمام 7بازی خود در مرحله مقدماتی پیروز بوده و 6 امتیاز بیشتر از سوئد دارد. آنها که جمعه سن‌مارینو را 11 بر صفر شکست دادند، درصورتی امشب به یورو 2012 صعود می‌کنند که فنلاند، میزبان خود را شکست بدهند و سوئد هم در زمین سن‌مارینو امتیاز از دست بدهد.در دیگر بازی‌های مهم امشب، فرانسه صدرنشین گروه D می‌تواند در رومانی کار خود را برای صعود آسان کند. فرانسه در صدر جدول 3 امتیاز بیشتر از بوسنی وهرزگوین دارد. پیروزی در بازی امشب از این‌رو برای فرانسوی‌ها حیاتی است که آنها 2بازی آخر خود را برابر آلبانی و بوسنی‌ و هرزگوین در فرانسه برگزار خواهند کرد. شاگردان لورن بلان در بازی جمعه، آلبانی را در خانه‌اش 2بر‌یک‌ شکست دادند و امیدوارند امشب هم پیروزی را در بخارست تکرار کنند. آلو دیارا، کاپیتان تیم فرانسه درباره بازی‌های بعدی فرانسه می‌گوید: «سرنوشت ما در دستان خودمان است. اگر بازی‌های باقیمانده را ببریم، در صدر جدول باقی می‌مانیم و صعود می‌کنیم.»لوران بلان هم برای تیمش تنها یک هدف معین کرده است؛ «من از کاری که تا به حالا کرده‌ایم راضی هستم اما یک هدف داریم و آن صعود است که هنوز به آن نرسیده‌ایم.»

بازی امشب انگلیس برابر ولز هم می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت این تیم باشد. درصورتی که انگلیسی‌ها امشب در ومبلی به پیروزی برسند، با یک تساوی در خانه مونته‌نگرو در بازی 7 اکتبر می‌توانند به‌عنوان صدرنشین گروهG به یورو 2012 صعود کنند. انگلیس از سپتامبر سال گذشته تا کنون در ومبلی به پیروزی نرسیده ‌است. با این حال فابیو کاپلو سرمربی انگلیس می‌گوید که تیمش ترسی از بازی در ومبلی ندارد؛ «وقتی که ما در اینجا بازی می‌کنیم، تیم حریف تنها دفاع می‌کند اما وقتی که یک گل بزنیم، بازی تغییر خواهد کرد.»

در دیگر بازی‌های مهم امشب، روسیه صدرنشین گروه B می‌تواند با پیروزی برابر ایرلند جنوبی، فاصله‌اش را با این تیم به 5 امتیاز برساند. یونان صدرنشین گروه F هم امشب در خانه لیتوانی به میدان خواهد رفت و نروژ که هم‌امتیاز با پرتغال در رده دوم گروه H قرار دارد، می‌تواند با پیروزی برابر دانمارک، فاصله‌اش را با این تیم به 6 امتیاز برساند.

برنامه بازی‌های مهم

ایتالیا- اسلوونی
رومانی- فرانسه
فنلاند - هلند
انگلیس - ولز
اسپانیا- لیختن اشتاین

کد خبر 144838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز