همشهری آنلاین: اتحادیه بزرگ خلبانان ، مهمانداران و کادر پروازی شرکت‌های هواپیمایی فرانسه اعلام کردکه کادر پروازی شرکت‌های هواپیمایی این کشور در نظر دارند برای به دست آوردن برخی امتیازات قانونی در مرحله حذف خود دست به اعتصاب عمومی بزند.

به گزارش ایرنا، این اتحادیه افرود: خلبانان و کادر پروازی هواپیمایی فرانسه در نظر دارند به عنوان اعتراض به بسته شدن مالیات به برخی امتیازات شغلی آنان به اعتصاب چهار روزه دست بزنند.

براساس این گزارش قراراست اعتصاب عمومی کادر پروازی هواپیمایی در سطح شرکت‌های مختلف از پنجم تا هشتم نوامبر (14 تا 17 آبان) صورت گیرد.
مجلس ملی فرانسه اخیرا لایحه‌ای را در زمینه تامین اجتماعی طرح کرده است که براساس ماده 16 آن تمامی امیتازات شغلی درآمد محسوب شده و باید کارمند مبلغی را به عنوان مالیات پرداخت کند.

این لایحه هم اکنون در مجلس ملی فرانسه مورد بحث و گفت و گو است. اتحادیه‌های مرتبط با هواپیمایی فرانسه معتقدند با تصویب این لایحه تغییرات بسیار در درآمد آنان محسوس خواهد بود.

به گفته اتحادیه‌ها، بیش از30 درصد از کارکنان شرکت‌های هواپیمایی در خارج از پاریس و در شهرستان‌ها به فعالیت مشغولندکه معمولا درشرایط حاضر از بلیت‌های تخفیف دار برای تردد میان پاریس و شهرستان محل سکونت خود استفاده می‌کننند.
درلایحه مورد مناقشه یاد شده از جمله این امتیاز نادیده گرفته شده که این امر می‌تواند به شدت بر درآمدکارکنان و کادر پروازی هواپیمایی کشور تاثیرگذار باشد

منبع: همشهری آنلاین