همشهری‌آنلاین: شرکت اینترنتی آمازون اعلام کرد که این شرکت در حال استخدام بیش از 15هزار تن برای پاسخگویی به نیاز مشتریان خرید اینترنتی در طول تعطیلات سال2011 است

به گزارش ایسنا، آمازون که دارای بزرگ‌ترین سایت خرید و فروش اینترنتی کالاست، اعلام کرد که به استخدام پنج هزار تن در شهرهای فونیکس و گودیار در ایالت آریزونا، چهار هزار تن در شهرهای آلشاون، هیزلتون و لویسبری در ایالت پنسیلوانا خواهد پرداخت.

این شرکت در ایندیانا و در شهرهای وایت استون و پلینفیلد بیش از 2500 تن و بیش از 2000 نفر در شهرهای هبرون و فرنلی استخدام خواهد کرد.

آمازون که در سیاتل مستقر است اعلام کرد که در سال جاری میلادی نیروی بیش‌تری نسبت به سال گذشته استخدام می‌کند.

تعداد دیگری از شرکت‌های خرید و فروش اینترنتی کالا نیز برای تعطیلات آخر سال به استخدام کارکنان موقتی می‌پردازند.

تخمین زده می‌شود که در مجموع شرکت‌های خرید و فروش اینترنتی کالا در آمریکا، برای تعطیلات سال نوی میلادی نزدیک به 550 هزار تا 650 هزار تن را به‌طور موقت به کار بگیرند، این در حالی است که سال گذشته هم بیش از 50 هزار نفر به استخدام موقت این شرکت‌ها در‌آمدند.

نزدیک به 10 درصد از خرید و فروش‌های مردم آمریکا در سال نو از طریق اینترنت انجام می‌گیرد، اما این آمار به سرعت در حال افزایش است.

شرکت آمازون که اوایل ماه جاری میلادی خبر استخدام موقت هزاران تن دیگر در لاس وگاس و سایر شهرهای دیگر آمریکا را اعلام کرده بود، هم‌اکنون دارای 200 و 300 کارمند دائمی در سراسر جهان است.

منبع: همشهری آنلاین