گروه سیاسی: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: اگر یک حکومت حق و یک حکومت اسلامی حقیقی در جهان باشد، این حکومت فقط جمهوری اسلامی ایران است.

سید یحیی صفوی که در یادواره شهدای یزدل، از توابع شهرستان آران و بیدگل سخن می‌گفت و خبر آن در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفت، تحلیل کرد: حکومت‌های جمهوری اسلامی دیگری هم در جهان داریم؛ پاکستان، افغانستان، کومور و حکومتی که سعودی‌ها می‌گویند که ما حکومتمان اسلامی است، ولی حکومت اسلامی حقیقی و واقعی که قانون اساسی‌اش، مجلس‌اش و قوانین دولتش اسلامی باشد، فقط حکومت ایران است.

صفوی در بخش دیگری از سخنانش، با مقایسه قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی تاکید کرد: در کربلای حسین‌ابن علی(ع)، شکست ظاهری حاصل شد ولی در کربلای ایران هم پیروزی ظاهری و هم پیروزی باطنی با ایران بود. عراقی‌ها می‌خواستند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. می‌خواستند خوزستان را از ایران جدا کنند و می‌خواستند قرارداد 1975 را لغو کنند که نتوانستند.

ما به‌طور قطع پیروز از این جنگ بیرون آمدیم، سرفراز بیرون آمدیم. هم کشورمان را حفظ کردیم و هم منافعمان را. محتوای آخرین نامه‌ای که صدام برای آقای هاشمی قبل از حمله به کویت نوشت، این بود که من تمام بندهای قرارداد 1975 را قبول دارم و سازمان ملل، عراق را به‌عنوان آغازگر جنگ به‌عنوان متجاوز اعلام کرد. اینها هم پیروزی سیاسی است و هم نظامی.