سما: به گفته سرلشکر سید یحیی صفوی موزه دفاع مقدس در خاورمیانه کم‏ نظیر است.

سرلشگر سیدیحیی صفوی با اشاره به حماسه بزرگ دفاع مقدس و ضرورت حفظ فرهنگ مقاومت گفت: 8 سال دفاع مقدس به رهبری حضرت امام(ره) یک فرهنگ را به‌عنوان فرهنگ دفاع و مقاومت ایجاد کرد که این فرهنگ می‌تواند یک نتیجه بزرگ معنوی در اخلاق، رفتار و اندیشه نسل‏های بعد از دفاع مقدس ایجاد کند؛ همان نسلی که جنگ را ندیده‏اند ولی می‏توانند از فرهنگ آن، تاثیر بسیار بگیرند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت که تصورم این است که وجود موزه دفاع مقدس که یک کارعظیم است و توسط شهرداری تهران و جناب آقای قالیباف انجام گرفت و ساخته شد، می‏تواندکار ضروری انتقال فرهنگ دفاع و مقاومت را به نسل‏های بعد انجام دهد. صفوی بر این نکته تاکید کرد که اگر این فرهنگ را که در 8 سال دفاع شکل گرفت درست بتوانیم به نسل‏های بعدی منتقل کنیم، یقینا تا 80 سال نظام و کشور ایمن خواهد بود و تضمین می‌شود.

وی گفت: این انتقال از طریق دیدن مفاهیمی که در موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت به نمایش گذاشته شده، می‏تواند برای سنین مختلف و جنسیت‏ها و سطوح سواد مختلف برنامه‏ریزی شود تا بتواند تاثیرگذاری مناسبی داشته باشد. صفوی ادامه داد: من از سال‌های قبل و در واقع از ابتدای کار، در جریان ساخت موزه دفاع مقدس بودم و در حال حاضر نیز بنا به صلاحدید مقام معظم رهبری به‌عنوان عضو حقیقی هیات امنای مجموعه هستم و باید بگویم که باغ‌راه و فضای سبز موزه دفاع مقدس انصافا از لحاظ مهندسی، فضاسازی و زیباسازی در خاورمیانه کم‏نظیر است و وجود این فضا در کنار موزه دفاع مقدس بر تاثیرگذاری آن می‏افزاید. فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت همکاری تمام افراد حاضر در سال‌های دفاع مقدس در توسعه بعد محتوایی این موزه اضافه کرد: دوستان ارتش، سپاه، جهاد و بسیج و همچنین صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم باید در زمینه محتوایی، فعالیت بیشتری داشته باشند که البته اکثر این دوستان با دستور مقام معظم رهبری از اعضای هیات امنای این موزه هستند.

صفوی افزود: ایجاد چنین فضایی انسجام ملی را که در سال‌های دفاع بود و آن وحدتی که در بین مردم وجود داشت، دوباره ایجاد می‌کند که این مفاهیم را به مرور زمان می‏توانیم انجام دهیم و امیدوارم شهرداری تهران بتواند در قالب‏های هنری و با بهره‏گیری از تکنولوژی در این موزه، این امر مهم را صورت دهد.

 

کد خبر 135305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز