همشهری آنلاین: مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: روزانه 250 هزار موتورسیکلت در شهر تهران در حرکت‌اند که معادل دو میلیون خودروی نامرئی آلاینده تولید می‌کنند

وحید نوروزی با بیان اینکه هر موتورسیکلت هشت برابر یک خودور، آلاینده تولید می‌کند، افزود: شهر تهران به دلیل حجم ترافیک شاهد افزایش روز افزون تردد موتورسیکلت‌ها است و اگر تعداد موتورها را با حجم آلاینده ضرب کنیم معادل دو میلیون خودرو می‌شود که تهران را به سمت آلودگی شدید پیش می‌برند.

وی اظهار داشت: برای کاهش حجم آلاینده‌های هوای تهران نیاز است تردد موتورسیکلت‌ها نوبتی و طبق استانداردها انجام شود.

نوروزی با اشاره به محدوده طرح ترافیک، گفت: در شرایط فعلی باید رفت و آمد موتورسیکلت‌ها کنترل شود و با زوج و فرد کردن تردد موتورسیکلت‌ها در محدوده طرح ترافیک از تراکم آلودگی در محدوده طرح کاست. همچنین تکلیف موتورسیکلت‌های بدون پلاک نیز باید مشخص شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، نورزی اضافه کرد: محدوده طرح ترافیک به دلیل شرایط اقلیمی، توپوگرافی و بافت معماری و ساختمان سازی مستعد نگه داری آلاینده‌های خطرناک است اما وقتی موتورها با تولید آلایندگی بالا در محدوده طرح تردد می‌کنند ایمنی و حفاظت را از این محدوده می‌گیرند.

نورزی با اشاره به تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر افزود: خودروی پیکان طبق مطالعات مرکز معاینه فنی هشتاد برابر خودروی پژو 206 تولید آلودگی می‌کند که با شرایط فعلی هوای تهران نیاز است از تردد خودروهایی با آلایندگی بالا در سطح شهر جلوگیری شود.

منبع: همشهری آنلاین