گروه شهری: زمان افتتاح تقاطع غیرهم‌سطح سئول- نیایش در حالی 22 اسفند ماه امسال اعلام شده که شرایط بد آب و هوایی به ویژه با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی این پل در منطقه سردسیر شمال تهران پیشرفت کار احداث این پل را با مشکل مواجه کرده است.

خبرنگار همشهری به نقل از مدیر پروژه تقاطع سئول نیایش می نویسد: با این وجود عوامل اجرایی این پروژه به منظور افتتاح به موقع  پل سعی دارند بدون توجه به سردی هوا و بارندگی‌ها کار را بدون توقف ادامه دهند.

کلانتریان می گوید: هزینه احداث این پل جمعا حدود 10 میلیارد تومان برآورد شده است و از اردیبهشت ماه امسال تاکنون بیش از 50 درصد کار پیشرفت کرده است.

وی عمده‌ترین مشکل بر سر راه اجرای این پروژه مهم ترافیکی را وجود معارضین ملکی دانست و خبر داد: خوشبختانه بعد از ماهها پیگیری و مذاکره  به توافقات نهایی مبنی بر تملک حدود 2هزارمتر از اراضی آستان قدس رضوی در ضلع جنوب شرق سئول – نیایش دست یافتیم، اما در ضلع جنوب غرب این پروژه همچنان مذاکرات با بانک پارسیان که بخشی از املاک آنها در مسیر اجرای پروژه قرار دارد به نتیجه نرسیده است.

این مقام مسئول طول پل غیرهم‌سطح سئول - نیایش را 700 متر و عرض آن را بین 9 تا 15 متر متغیر اعلام کرد که در دو جهت شمالی و جنوبی و جنوبی – شمالی هر کدام با دوباند در دست ساخت است.

به گفته وی، با احداث این تقاطع  و حذف چراغ راهنمایی،  روان‌سازی ترافیک در تقاطع موازی با خیابان سئول، از شمال در بزرگراههای  چمران، یادگار امام(ره) و سعادت‌آباد تا انتهای غربی‌ترین نقطه تهران، از جنوب در اتوبان کردستان و خیابان ولیعصر و با توجه به احداث راستگرد روان سازی حرکت‌های نیایش به سئول و برعکس را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود با احداث تقاطع غیرهم سطح سئول- نیایش بیش از 7 میلیارد تومان در سال صرفه جویی ریالی ناشی از کاهش اتلاف وقت شهروندان و بیش از 9 میلیون لیتر معادل 4 میلیون دلار (مجموعاً معادل 10 میلیارد تومان) در سال صرفه جویی در سوخت حاصل شود.