همشهری آنلاین: عماد افروغ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از آنچه «تنگ شدن فضای آزادی بیان» در کشور خواند، انتقاد کرده است.

او در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: احساس می‌کنم فضای آزادی بیان با توجه به موانعی که بیشتر به گروه‌ها، صاحبان قدرت و صاحبان منافع مختلف برمی‌گردد، مقداری تنگ و حتی نسبت به گذشته تنگ‌تر شده است.

افروغ تأکید کرد: فضا به قدری تنگ شده که من حتی نمی‌توانم به راحتی حرف‌های گذشته خود را بیان کنم.

عماد افروغ به عنوان یکی از نامزهای شاخص اصولاگرایان به مجلس هفتم وارد شد، اما به دلیل انتقادات صریحش از دولت محمود احمدی‌نژاد شهرت بیشتری یافت:

او به ایسنا گفته است: فضای احساسی، هیجانی و عوامانه که توسط خیلی‌ها تحریک می‌شود شرایط را برای بیان آزاد تفکرات دیگران، از جمله برای من محدود کرده است. مدتی است احساس می‌کنم خیلی حرف‌ها برای گفتن دارم اما به نظر می‌رسد که شرایط روحی امن را برای بیان آن ندارم.

افروغ گفت: انقلاب اسلامی مدافع حقوق جامع شهروندی است و یکی از شاهکارها و افتخارات آن، استقبال از آزادی اعم از فردی و جمعی بوده است. اما متأسفانه امروزه شرایطی پیش آمده که ما احساس می‌کنیم آنچنان که باید و شاید آزاد نیستیم که حرف‌های خود را به عنوان یک تربیت شده این انقلاب بزنیم.

او «بزرگان قوم» را که طرفدار آزادی هستند به چاره‌اندیشی برای این مشکل دعوت کرد.