گروه شهری: مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه از تست گرم توسعه غربی خط 4 مترو تهران حدفاصل میدان انقلاب تا میدان آزادی و بهره‌برداری از 2‌ایستگاه جدید این خط تا پایان دی ماه خبر داد.

محسن هاشمی با بیان این مطلب اظهار کرد: عملیات اجرایی توسعه غربی خط 4 از میدان انقلاب تا میدان آزادی تکمیل شده و ریل‌گذاری این مسیر نیز صورت گرفته است که طی هفته آینده این مسیر مورد تست سرد و تا پایان دی ماه مورد تست گرم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: پس از تست گرم مسیر، 2 ایستگاه توحید و میدان آزادی از توسعه غربی خط 4 تا پایان ماه جاری آماده بهره‌برداری خواهند بود.مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه در توسعه غربی خط 4 از میدان انقلاب تا میدان آزادی 5 ایستگاه جدید احداث شده است،گفت: تمام ایستگاه‌های این مسیر تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، ضمن اینکه عملیات ساخت تونل و ریل‌گذاری ادامه این خط از میدان آزادی تا اکباتان نیز تا پایان سال محقق می‌شود و اوایل سال آینده ایستگاه اکباتان هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: طول مسیر توسعه غربی خط 4 مترو از میدان انقلاب تا آزادی حدود 6کیلومتر است و ایستگاه‌های توحید، آزادی - شادمان، مقبرهًْ‌الشهدا، استادمعین و میدان آزادی، ایستگاه‌های جدیدی هستند که در این مسیر به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: ایستگاه‌های توحید و آزادی تا پایان دی ماه و پس از تست گرم مسیر، آماده بهره‌برداری و خدمات‌رسانی به شهروندان خواهند بود اما به‌دلیل کمبود واگن و تا زمانی که واگن‌های جدید به میزان مورد نیاز وارد ناوگان شوند، بهره‌برداری از این دو ایستگاه در ساعات غیرشلوغ امکان‌پذیر است.