تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی از راه‌اندازی سامانه سوادآموزی در کشور خبر داد.

محمد مهدی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمام فعالیت‌های سوادآموزی از طریق سامانه سوادآموزی کنترل و نظارت می‌شود، گفت: براساس اطلاعاتی که در این سامانه وجود دارد، تمامی بیسوادان کشور شناسایی شده‌اند. وی تصریح کرد: این سامانه به چند بانک اطلاعاتی از جمله آموزش و پرورش، سازمان ثبت احوال و بانک‌های اطلاعاتی دیگر که می‌توان از طریق آن اطلاعات فردی و میزان سواد افراد را رصد کرد، مرتبط شده است، لذا آموزشیاران دیگر به‌دنبال افراد بیسواد به‌شکل خانه به خانه نمی‌روند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی ادامه داد: با شناسایی افراد بیسواد در تمامی نقاط کشور آموزشیاران می‌توانند به‌راحتی به این افراد مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام آنها در کلاس‌های نهضت سوادآموزی اقدام کنند. وی یادآور شد: از ویژگی‌های سامانه سوادآموزی کشور آنلاین‌بودن آن است و تمام فعالیت‌ها و همچنین مراحل تشکیل کلاس از طریق مراکز، قابل رویت و کنترل است، لذا میزان خطا در ثبت‌نام دانش‌آموزان به حداقل می‌رسد.

مهدی‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون سازمان نهضت سوادآموزی بانک اطلاعات بیسوادان را در اختیار دارد، اضافه کرد: این سازمان برای جامعه هدف برنامه‌هایی را تدوین کرده است تا با سوادآموزی این افراد شاهد ریشه‌کن‌شدن بیسوادی در کشور باشیم.