همشهری آنلاین : معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه سرانه هر سواد آموز در کشور 400 هزار تومان است گفت: آخرین نرخ حق التدریس آموزشیاران سه هزار تومان به ازای یک ساعت است.

literacy

 پرویز کوثری در گفتگو با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر افزود: سرانه سواد آموزی برای 500 ساعت دوره آموزشی برای یک سواد آموز طی دو دوره مقدماتی و تکمیلی به طور میانگین به میزان 400 تا 430 هزار تومان متغیر است.

وی با اشاره به حکم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرمان کتبی مقام معظم رهبری گفت: سازمان نهضت سواد آموزی مکلف شده تا پایان برنامه پنجم توسعه پایان بیسوادی را در گروه سنی 10 - 49 سال در سطح تکمیلی اعلام کند.

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه برنامه ریزی برای تحقق این برنامه آغاز شده گفت: این برنامه به صورت ملی در سطح کشور به استانها ابلاغ شده است که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید ستادهای راهبردی سواد آموزی در استان به ریاست استاندار و فرماندار تشکیل شود.

نرخ حق التدریس آموزشیاران سه هزار تومان به ازای یک ساعت

کوثری با اشاره به فعالیت 41 هزار و 800 آموزشیار فعال در کل کشور گفت: تمامی این آموزشیاران حق‌التدریس هستند و طبق قانون نمی توانیم هیچ فردی را به عنوان آموزشیار نهضت به کار بگیریم.

وی افزود: تا قبل از مجوز مجلس برای استخدام آموزشیاران، تعداد 44 هزار و 800 آموزشیار فعال داشتیم ولی سال گذشته مجلس استخدام هفت هزار آموزشیار را تصویب کرد و با شروطی که در قانون تعیین شده این اجازه به آموزش و پرورش داده شد که این افراد در طول برنامه پنجم توسعه استخدام شوند.

معاون توسعه مدیریت سازمان نهضت سواد آموزی افزود: به همین جهت در سال جاری از این تعداد، سه هزار نفر استخدام شدند و چهار هزار نفر دیگر در طول برنامه پنجم توسعه و از سال آینده برای استخدام معرفی می‌شوند.

کوثری ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس، دستمزد آموزشیاران بر اساس حق‌التدریس به آنها پرداخت می‌شود که این به سنوات خدمت، سابقه و مدرک تحصیلی آنها بستگی دارد اما متوسط دریافت آموزشیاران در کشور حدود سه هزار تومان در ساعت است.

کد خبر 124555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز