گروه سیاسی: رئیس مجلس با اشاره به اینکه بنای مجلس هفتم تقابل با دولت نیست گفت: دولت و مجلس علی‌رغم برخی اختلافات همسو هستند و آنچه در برخی مطبوعات مطرح می‌شود با واقعیت تطابق ندارد؛ مجلس در مشت دولت نیست اما پشت دولت است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری غلامعلی حداد عادل در کنفرانس مطبوعاتی خود درخصوص لایحه جامع خدمات کشوری هم با اشاره به اینکه اختلافی درخصوص این لایحه با دولت نداریم گفت: تصویب این لایحه در راستای عدالت و مهرورزی است که از شعارهای دولت است ولی دولت نگرانی‌هایی در مورد بار مالی این لایحه دارد اما پس از توافقات اخیر احتمال تصویب این لایحه در امسال و تأثیر عمل آن در جامعه طی سال آتی احتمال زیادی دارد.
قول دولت به مجلس
وی درخصوص گرانی مسکن هم گفت:‌ دولت مدت‌هاست به مجلس قول داده برای کاهش مشکلات مسکن لایحه‌ای به مجلس بدهد و کلیات آن هم در مذاکرات خصوصی مطرح شده و مجلس پس از دریافت آن در این زمینه تصمیم خواهد گرفت.
حداد عادل همچنین طرح تثبیت قیمت‌ها را طرحی ابدی ندانست و گفت:‌ در بودجه هم به دولت اجازه داده بودیم برای مشترکین پرمصرف نرخ‌های جدیدی تصویب کند اما درحال‌حاضر مجلس باتوجه به واقعیت‌ها می‌تواند در این طرح تجدیدنظر کند. وی درعین‌حال تأکید کرد مجلس و دولت به‌ویژه درخصوص افزایش قیمت بنزین نظری ندارند.
وحدت ملی ضامن موفقیت
عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه با تأکید بر غیرحقوقی‌بودن ماهیت قطعنامه اخیر شورای امنیت خاطرنشان کرد: علم حقوق توسط قدرت‌ها به بازی گرفته شده است و قطعنامه‌ای سیاسی به اسم امری حقوقی تصویب شده است. وی تصریح کرد: آنچه مقیاس موفقیت در آینده است، حفظ وحدت ملی در مقابل فشارهاست.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه بسته ‌شدن پرونده عمر صدام به معنای بسته‌شدن پرونده جنایات او نیست تصریح کرد: مسأله دریافت غرامت ایران از عراق در وقت مناسب پیگیری می‌شود. وی در پایان گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه سعی خواهیم کرد بودجه سال آتی را امسال تصویب کنیم گفت: اما اگر مصلحت اقتضا کند تصویب بخش‌هایی از بودجه را به سال آتی موکول می‌کنیم و در این صورت هم فکر نمی‌کنم آسمان به زمین بیاید. رئیس مجلس از پاسخگویی به سؤال خبرنگاران درخصوص مسائل مطرح‌ شده درباره رئیس سازمان میراث فرهنگی خودداری کرد