رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: تا زمانی که ملت ایران وحدت و انسجام خود را در تمام صحنه‌ها حفظ کند هیچ خطری جمهوری اسلامی را تهدید نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا دکتر غلامعلی حدادعادل روز پنجشنبه 21 دی در گردهمایی بزرگ مبلغین حوزه علمیه قم درمدرسه فیضیه خاطرنشان کرد: اتحاد و همبستگی اقشار مختلف مردم اعم از روحانیون و دانشگاهیان، همه اهرمهای فشار دشمنان حتی تحریم‌ها را بی‌تاثیر می‌کند.

وی بااشاره به اینکه قدرتهای بزرگ به صورت غیرمنطقی با استفاده صلح‌آمیز ما از انرژی هسته‌ای برخورد کردند، گفت: جمهوری اسلامی تاکنون در زمینه فناوری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد سازی کرده است.

حداد عادل گفت: متاسفانه باوجودی که هیچگونه انحرافی در برنامه‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده است، شورای امنیت سازمان ملل تحت تاثیر فشار کشورهای استکباری تصمیم غیرمنطقی علیه ایران گرفت.

رییس مجلس شورای‌اسلامی خاطرنشان کرد: این درحالی است که رژیم جعلی وغاصب اسراییل که حتی عضویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نپذیرفته و معترف به داشتن بمب‌های اتمی است از هرگونه بازخواست بین‌المللی مصون است.

وی گفت: مشاهده چنین برخوردهای تبعیض آمیزی در نظام سیاسی بین‌الملل ، اقتضاء می‌کند که همه اقشار مختلف مردم ایران با هم علیه زیاده خواهی‌های استکبار متحد شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ایران اسلامی از حقوق حقه خود کوتاه‌نخواهد آمد وجوانان برومند کشور ما به تنهایی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دست پیدا کرده و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد ازنحوه محاکمه صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق، گفت: صدام بعثی مستحق هزار بار اعدام بود ولی چرا وی را تنها برای کشتار مردم در یک دهکده محاکمه کردند؟
وی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر برای اینکه گناهکاران اصلی وشرکای صدام در قتل عامها شناسایی نشوند، صدام را به سرعت اعدام کردند.

وی تصریح کرد: صدام با راه انداختن جنگ تجاوزکارانه علیه ملت ایران و حمله وحشیانه به کویت بسیاری از مردم و منابع دو کشور را نابود کرد ولی در محاکمه وی هیچ نامی از این جنایتها به میان نیامد.

حدادعادل گفت: ما در چنین دنیایی که سرشار از تبعیض و ظلم است زندگی می‌کنیم، بنابراین علمای حوزه علمیه قم در شرایط کنونی رسالت بسیار سنگینی را بر دوش دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قیام امام حسین (ع) واهداف آن حضرت در استحکام دین مبین اسلام، گفت: حضرت امام حسین (ع) برای کسب قدرت قیام نکرد، بلکه هدف اصلی ایشان دفاع از ولایت صالحان و تحقق حکومت اسلامی بود.

وی افزود: روح اصولگرایی، اعتقاد به ولایت فقیه وپیروی از حاکمیت صالحان می‌باشد و این مساله نیز از قیام عاشورا نشات گرفته است.

حدادعادل، انگیزه اصلی قیام امام حسین (ع) در حادثه عاشورا را اعتقاد به حاکمیت افراد صالح مطابق با سازوکارهای اسلامی ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا و محرم فلسفه سیاسی اسلام می‌باشد، گفت:
دشمنان اسلام امروز برای اینکه بتوانند بر سرنوشت کشورهای اسلامی حاکمیت پیدا کنند با انواع فتنه‌ها می‌خواهند این قیام بزرگ را از تفسیر اصلی خود منحرف سازند.

رییس مجلس شورای اسلامی از روحانیون و مبلغان حوزه علمیه قم خواست که با هوشیاری از هرگونه تحریف و بدعت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارزشهای اسلامی به هر میزان که ارزشمند و تاثیرگذار باشند به همان اندازه نیز در معرض سوء استفاده و تهاجم قرار دارند.

وی قیام عاشورا را یک فرهنگ و مکتب فراگیر دانست و گفت: شیعیان جهان باید از این مکتب حداکثر استفاده را ببرند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا به دلیل اهمیت فوق‌العاده‌ای که دارد باید توسط حوزه‌ها، مبلغان و مردم به خوبی نگهداری شود.

وی یادآورشد: نباید در عزاداری امام حسین (ع) وسیله جایگزین هدف شود به گونه‌ای که مردم در مراسم عزاداری هر اقدامی را انجام دهند ولی هدف آنها نامشخص باشد.

حدادعادل گفت: انقلاب‌اسلامی ایران نشات گرفته از پیام عاشورا است و تا زمانی که این پایبندی وجود داشته باشد هیچ خطری انقلاب را تهدید نمی‌کند.

کد خبر 13083

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز