گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران از اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی برای رد انتخاب شهردار توسط وزارت کشور قدردانی کرد.

 

سیدمحمدهادی ایازی در این باره گفت: براساس قانون اساسی، شهرداران باید از سوی شوراها انتخاب شوند تا با تعامل مطلوب میان آنها بحث مدیریت شهری به‌طور کارآمد اجرایی شود. وی ادامه داد: درصورت انتخاب شهردار توسط وزارت کشور موقعیت و توانمندی‌های شوراها کاهش می‌یافت.

ایازی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رد طرح انتخاب شهردار توسط وزارت کشور، برابر قانون اساسی و مصوباتی که در گذشته در این مورد صورت گرفته به تقویت شوراها پرداختند. وی با بیان اینکه در بحث مدیریت شهری باید دولت‌ها دخالت کمتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: به‌طور کل برای اجرای مطلوب بحث مدیریت شهری در جامعه، ضرورت دارد شهرداران توسط شوراها انتخاب شده و نقش شوراها و پارلمان‌های محلی در اداره شهر افزایش یابد.

به گفته ایازی، دغدغه‌های مشترکی میان مدیریت شهری و مجلس شورای اسلامی وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به مسئله توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بحث مدیریت واحد شهری اشاره کرد. سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید مدیریت شهری به‌عنوان یک دولت محلی شکل گرفته و تصمیم‌های مناسب برای اداره شهر، توسط پارلمان محلی به انجام رسد، رویکرد مجلس شورای اسلامی را در این باره مطلوب ارزیابی کرد.