مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران از اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی برای رد انتخاب شهردار توسط وزارت کشور قدردانی کرد.

ایازی

 

سیدمحمدهادی ایازی در این باره گفت: براساس قانون اساسی، شهرداران باید از سوی شوراها انتخاب شوند تا با تعامل مطلوب میان آنها بحث مدیریت شهری به‌طور کارآمد اجرایی شود. وی ادامه داد: درصورت انتخاب شهردار توسط وزارت کشور موقعیت و توانمندی‌های شوراها کاهش می‌یافت.

ایازی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رد طرح انتخاب شهردار توسط وزارت کشور، برابر قانون اساسی و مصوباتی که در گذشته در این مورد صورت گرفته به تقویت شوراها پرداختند. وی با بیان اینکه در بحث مدیریت شهری باید دولت‌ها دخالت کمتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: به‌طور کل برای اجرای مطلوب بحث مدیریت شهری در جامعه، ضرورت دارد شهرداران توسط شوراها انتخاب شده و نقش شوراها و پارلمان‌های محلی در اداره شهر افزایش یابد.

به گفته ایازی، دغدغه‌های مشترکی میان مدیریت شهری و مجلس شورای اسلامی وجود دارد که از جمله این موارد می‌توان به مسئله توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بحث مدیریت واحد شهری اشاره کرد. سخنگوی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید مدیریت شهری به‌عنوان یک دولت محلی شکل گرفته و تصمیم‌های مناسب برای اداره شهر، توسط پارلمان محلی به انجام رسد، رویکرد مجلس شورای اسلامی را در این باره مطلوب ارزیابی کرد.

 

کد خبر 125091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز