گروه حوادث: مرد افغانی بعد از اخراج از انگلیس، برای پیداکردن کار، راهی ایران شد اما به محض ورود به کشور دست به جنایتی خونین زد.

بامداد 5 دی‌ماه امسال، ماموران پلیس قزوین در جریان قتل مرد جوانی در یک ساختمان نیمه‌کاره در این شهر قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.آنها بعد از ورود به ساختمان، با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. در همین حال، کارگرانی که در آنجا مشغول به کار بودند، ادعا می‌کردند قاتل را دستگیر و در یکی از اتاق‌ها زندانی‌ کرده‌اند.

یکی از کارگران به پلیس گفت: قاتل یکی از هموطنانمان به نام نظیر است که شب گذشته به‌صورت غیرقانونی از افغانستان به ایران آمد تا کار پیدا کند. ما هم چون از قبل او را می‌شناختیم، وی را به اینجا دعوت کردیم تا وقتی صبح شد، در همین ساختمان برایش کار پیدا کنیم اما نیمه‌های شب وقتی همه ما در خواب بودیم، با شنیدن صدای فریادی از خواب پریدیم.

چیزی را که داخل اتاق می‌دیدیم، باور نمی‌کردیم. نظیر چاقویی به قلب یکی از همکارانمان که در اتاق خواب بود فرو کرده و او را به قتل رسانده بود. ما هم با دیدن این صحنه، نظیر را به باد کتک گرفتیم و بعد از زندانی‌کردن او در یکی از اتاق‌ها، با پلیس تماس گرفتیم و ماجرا را به ماموران اطلاع دادیم.

بعد از اظهارات شاهدان، ماموران راهی اتاقی شدند که مرد جنایتکار در آنجا زندانی شده بود. آنها بعد از بازکردن در اتاق، یک جوان افغانی را دیدند که از ناحیه دست دچار جراحت شده بود و به همین خاطر ماموران او را دستگیر و به بیمارستان منتقل کردند.
مرد جوان بعد از درمان اولیه، به اداره آگاهی قزوین انتقال یافت و در جریان بازجویی‌ها به جنایت هولناکی که مرتکب شده بود، اعتراف کرد.

کارگر اخراجی

این مرد به ماموران گفت: از چند ماه پیش قصد داشتم برای پیداکردن کار به اروپا بروم اما مشکل ویزا داشتم و نمی‌توانستم به‌صورت قانونی راهی آنجا شوم. این بود که تصمیم گرفتم با کمک قاچاقچیان انسان به هدفم برسم و بعد از پرداخت مبلغی به دوبی رفتم و از آنجا راهی انگلیس شدم.

وی ادامه داد: به محض ورود به انگلیس، ماموران پلیس فرودگاه، متوجه جعلی‌بودن مدارکم شدند و مرا دستگیر کردند. با حکم دادگاه به اخراج از این کشور محکوم شدم و بعد از انتقال به دوبی، دوباره به افغانستان برگشتم. چند روزی در کشورم بودم تا اینکه تصمیم گرفتم برای پیداکردن کار به ایران بیایم.

این بار هم به‌صورت غیرقانونی نقشه‌ام را عملی کردم و بعد از رسیدن به ایران، سراغ یکی از دوستانم که در یک ساختمان نیمه‌کاره مشغول به کار بود رفتم. او همان شب مرا به اتاقی که کارگران در آنجا استراحت می‌کردند دعوت کرد و گفت که روز بعد برایم کار پیدا خواهد کرد.

آن شب را همراه بقیه کارگرانی که آنجا بودند گذراندیم و همانجا خوابیدم اما در نیمه‌های شب ناگهان از خواب پریدم و یکراست به آشپزخانه رفتم. در آن لحظه نمی‌دانستم چه کار می‌کنم و انگار دچار حالت روانی شده بودم. بعد از برداشتن چاقویی از آشپزخانه به اتاق برگشتم و با یک ضربه یکی از کارگرانی را که آنجا خوابیده بود به قتل رساندم اما هنوز هم نمی‌دانم چرا دست به این جنایت زدم.

سرهنگ امیری، رئیس‌پلیس آگاهی استان قزوین با بیان این خبر گفت: در حال حاضر متهم انگیزه روشنی از ارتکاب این جنایت بیان نکرده و فقط مدعی است که هنگام قتل در حالت عادی نبوده است. وی ادامه داد: برای این مرد قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.