گروه سیاسی: فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به ابلاغ ساختار جدید این نیرو از سوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بنا براین طرح، مرزهای کشور به 5 دسته تقسیم شده که هرکدام تحت فرماندهی یک قرارگاه مستقل قرار می‌گیرد.

احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‎وگو با فارس، با اشاره به ابلاغ ساختار جدید این نیرو که به‎تصویب فرمانده معظم کل قوا نیز رسیده است، ادامه داد: این قرارگاه‌ها از چنان قابلیت و قدرتی برخوردارند که به‌صورت خودکفا می‌توانند در محیط‌شان عمل کنند؛ یعنی در شرایطی که دشمن پارازیت کرده و ارتباط به‌طور کامل قطع می‌شود، این قرارگاه‌ها می‌توانند به‎صورت خوداتکا عمل کنند.

پوردستان درخصوص تجهیزات متناسب با ساختار جدید نیروی زمینی نیز گفت: طبیعی است که ما برای ورود به این عرصه تجهیزات مورد نیاز و متناسب خود را تعریف کرده‌ایم و بحمدالله با توانمندی صنایع دفاعی و ارتباط عمیق با دانشگاه‌ها، این نیازها به صنعت ارائه شده و پس از ساخت در اختیار ما قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: این تجهیزات کاملا بومی بوده و منطبق با نیازهای نیروی زمینی ارتش ساخته می‌شوند. فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: بنا داریم امسال یک تست آزمایشی درخصوص ساختار جدید نیرو انجام دهیم اما در سال‌ آینده و درصورت تصویب ستاد فرماندهی کل قوا قصد داریم در یک رزمایش بزرگ‌تر این ساختار جدید را مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهیم.