گروه حوادث: مرد جوان با معرفی خود به‌عنوان مسئول خرید یکی از وزارتخانه‌ها، صاحب طلافروشی را فریب داد و 300 سکه طلای او را به سرقت برد.

اواخر آبان‌‌ امسال مرد طلافروشی به کلانتری 144 تهران رفت و از کلاهبرداری میلیونی کارمند قلابی یکی از وزارتخانه‌ها خبر داد.
این مرد به ماموران گفت: چند روز پیش مردی به طلافروشی‌ام آمد و گفت که مامور خرید یکی از وزارتخانه‌هاست. این مرد مدعی بود که مدیران وزارتخانه قصد دارند به تعدادی از کارمندان نمونه، سکه بهار آزادی به‌عنوان تشویقی اهدا کنند و برای همین او را مامور خرید 300 سکه طلا کرده‌اند.

من هم که حرف‌های او را باور کرده بودم بعد از توافق بر سر قیمت، از وی برای تهیه سکه‌ها مهلت خواستم و قرار شد به محض آماده شدن آنها، با او تماس بگیرم. وی ادامه داد: بعد از تهیه سکه‌ها با مرد جوان تماس گرفتم و او صبح روز بعد با یک خودروی پراید به مقابل خانه‌ام آمد. مرد جوان گفت که باید سکه‌ها را به مدیر امور مالی وزارتخانه تحویل بدهم تا یک چک 120 میلیون تومانی‌ از وی بگیرم. برای همین سوار ماشین او شدم و به طرف وزارتخانه به راه افتادیم. در بین راه، مرد جوان مقابل یک مجتمع توقف کرد و گفت که دفتر اداره مالی وزارتخانه در این مجتمع واقع شده است؛‌بعد هم با گفتن این جمله که در این محل جای پارک وجود ندارد، از من خواست داخل ماشین بمانم تا او سکه‌ها را به مدیر امور مالی تحویل بدهد و چک را برایم بیاورد.

من هم که به او اعتماد پیدا کرده بودم، داخل ماشین نشستم و سکه‌ها را تحویل او دادم اما بعد از 10 دقیقه وقتی دیدم خبری از وی نشد، نگران شدم و به نگهبانی مجتمع مراجعه کردم. آنجا بود که فهمیدم هیچ دفتر متعلق به وزارتخانه‌‌ای در این مجتمع وجود ندارد و چون آنجا دارای 2 در ورودی و خروجی است، مرد جوان بعد از گرفتن سکه‌ها از من وارد مجتمع شده و از در دیگر فرار کرده است.

بعد از شکایت این مرد، پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار شروع شد. تنها سرنخی که ماموران در اختیار داشتند، خودرویی بود که متهم در مقابل مجتمع جا گذاشته بود. این خودرو متعلق به زن جوانی بود که وقتی تحت بازجویی قرار گرفت، گفت: مدتی قبل مرد جوانی به نام رضا در آژانس تاکسی تلفنی یکی از اقواممان به‌عنوان راننده مشغول به‌کار شد اما چون خودش ماشین نداشت، تصمیم گرفتم خودروی پرایدم را به او بفروشم.

بعد از گرفتن 2 میلیون تومان از این مرد، خودروام را به او دادم و قرار شد که وی بقیه پول ماشین را به‌صورت قسطی به من پرداخت کند اما از چند روز پیش او ناپدید شد تا اینکه متوجه شدم با استفاده از خودروی من دست به کلاهبرداری و سرقت 300 سکه‌ طلا از مرد طلافروش زده است.

با اظهارات زن جوان تحقیقات برای دستگیری رضا ادامه یافت و مدتی بعد ماموران موفق شدند مخفیگاه این مرد را در یکی از شهرهای شمال کشور شناسایی و او را دستگیر کنند. سرهنگ مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهم در بازجویی‌‌ها به کلاهبرداری و جعل عنوان دولتی اعتراف کرد و تا‌کنون 2 نفر دیگر نیز که از سوی متهم هدف کلاهبرداری قرار گرفته‌اند وی را شناسایی کرده‌اند و تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد.