3نماینده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از بی‌ثباتی و تغییرات پیاپی در معاونت پرورشی وزارت آموزش پرورش معتقدند که این روند نه تنها باعث احیای این معاونت نشده بلکه طی سال‌های اخیر در این حوزه اتفاق خاصی هم نیفتاده است.

امیر طاهرخانی در گفت‌وگو با مهر با اعلام این مطلب گفت: متأسفانه احیای معاونت پرورشی که وزرای آموزش و پرورش همواره در جلسه رای اعتماد خود بر آن تاکید کرده‌اند، تا‌کنون محقق نشده و عملا در این حوزه اتفاق خاصی نیفتاده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در برخی از بخش‌ها سیری نزولی را طی می‌کند در حالی که پیش‌بینی ما این بود که با حضور دکتر حاجی بابایی این روند متوقف شود.نماینده مردم تاکستان با اشاره به انتصاب بدون مطالعه برخی از مدیران وزارت آموزش و پرورش گفت: این انتصاب‌های پی‌درپی لطمات جبران‌ناپذیری را به بدنه این وزارتخانه از جمله معاونت پرورشی وارد کرده که مانع از رشد و بالندگی آن شده است.

تغییر مداوم مدیران پرورشی به ساختار آسیب رسانده است

همچنین علیرضا سلیمی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز با بیان اینکه تغییرات پی در پی در معاونت پرورشی موجب ازبین‌رفتن سریع سیاست‌ها و برنامه‌های آن شده است، گفت: کارکنان و زیر مجموعه این معاونت اعتماد خود را به مدیران منصوب شده از دست می‌دهند و انگیزه کاریشان کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: اگر مدیری دچار نقص‌هایی بود، باید آن را پوشش داد و در جهت رفع آن بر آمد تا تغییرات مداوم به سیستم آسیب وارد نسازد نه اینکه دائم مدیریت‌ها را دچار تغییر کرد. عزت‌الله دهقانی دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره گفت: تغییر و تحولات حق مجری است و نمی‌توان به آن ایراد گرفت اما نباید از این نکته نیز غافل شد که عملکرد معاونت پرورشی و تربیت بدنی به‌رغم تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری مجلس مناسب نبوده است.

وی ادامه داد: توقع ما در مجلس از وزرای آموزش و پرورش این بود که معاونت پرورشی را که در سال‌های قبل منحل شده بود به درستی و به نحو احسن احیا کنند که در این زمینه کارهایی هم انجام گرفت اما در کل اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: مجلس توجه ویژه‌ای نسبت به این معاونت و عملکرد آن دارد و قطعا وزیر آموزش و پرورش باید گزارش مبسوطی از عملکرد خود در این حوزه ارائه دهد.