همشهری آنلاین : رئیس کمیته آموزش مجلس با اشاره به فعالیت مدارس ایرانی در خارج از کشور گفت: به دنبال این هستیم که وزارت آموزش و پرورش در 50 کشور دنیا مدارس ایرانی احداث کند.

علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با محور بررسی وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور افزود: هم اکنون مدارس ایرانی در خارج از کشور با دو مشکل کمبود امکانات سخت افزاری مانند ساختمان، تجهیزات و نرم افزاری مواجهند.

نماینده مردم بابل در مجلس افزود : با وجود اینکه تعداد ایرانیان در برخی از کشورهای دنیا زیاد است نتوانسته ایم مقدمات لازم را برای راه اندازی مدارس ایرانی فراهم کنیم.

هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در135 شهر در دنیا،145 مدرسه دارد و 18هزار دانش آموز در آنها تحصیل و دو هزار معلم در این مدارس تدریس می کنند.

رئیس کمیته آموزش مجلس، مشکلات نرم افزاری را از دیگر مسائل مدارس خارج از کشور عنوان کرد و افزود: معتقدیم به دلیل مشکلات فرهنگی باید نوع آموزش و فعالیتهای فرهنگی و تربیتی با آنچه در داخل است متفاوت باشد تا آنها بتوانند در مقابل پدیده های غیرارزشی آن کشورها مهارت لازم را کسب کنند.

کریمی فیروزجایی ادامه داد: همچنین قرار شد که جاذبه های لازم در مدارس ایرانی خارج از کشور فراهم شود تا حتی غیر ایرانیان و به ویژه مسلمانان در این مدارس حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مدارس خارج از کشور با مشکل فضای آموزشی روبرو هستند، گفت: قرار است مشکلات مربوط به مدارس خارج از کشور را در کوتاه مدت با همکاری وزارت امور خارجه و آموزش و پرورش حل کنیم.

رئیس کمیته آموزش مجلس افزود: حقوق ومزایای معلمان مدارس خارج ازکشور وناهمخوانی آن با مخارج زندگی در آن کشورها یکی از دیگر از مشکلات مدارس خارج از کشور است که باید آموزش و پرورش نسبت به رفع آن رسیدگی کند. 

کد خبر 126553

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز