همشهری آنلاین: فرمانده پایگاه دریابانی چابهار از دستگیری دزدان دریایی سومالیایی که مبادرت به سرقت لنج صیادی ایرانی در آبهای چابهار کرده بودند، خبر داد.

 به گزارش ایسنا، سرهنگ یوسف مرعشی، فرمانده پایگاه دریابانی چابهار درباره جزییات این خبر گفت: مأموران پایگاه دریابانی چابهار پس از اعلام سرقت یک فروند لنج صیادی ایرانی توسط دزدان دریایی، اقدامات کنترلی و اطلاعاتی برای دستگیری دزدان دریایی و کشف لنج صیادی را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

 وی افزود: ماموران پایگاه دریابانی چابهار بامداد جمعه ( 29 بهمن) در عملیاتی غافلگیرانه این لنج صیادی را در اسکله پزم متوقف و دو تن از دزدان دریایی که تبعه کشور سومالی بودند را دستگیر کردند.

 فرمانده پایگاه دریابانی چابهار تصریح کرد: از دزدان دریایی تعداد 3 قبضه اسلحه کلاشینکف به همراه 6 تیغه خشاب، 109 تیر جنگی و همچنین یک قبضه اسلحه ژ3 به همراه 2 تیغه خشاب و 25 عدد فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

 مرعشی خاطرنشان کرد: لنج صیادی ایرانی به مدت 22 روز در اختیار دزدان دریایی بوده و در این مدت اقدام به سرقت 5 فروند کشتی در آبهای آزاد کردند که در تمامی مراحل ناکام ماندند.

 وی در پایان گفت: متهمان بر حسب دستور دادستان دادسرای عمومی شهرستان کنارک تحویل مقامات مسئول شدند.

منبع: همشهری آنلاین