ناصر قراگزلو: خودش دلایل دعوت نشدنش به تیم‌ملی را در مقطع گذشته، دادن اطلاعات بد به قلعه‌نویی عنوان کرده بود اما او برابر هامبورگ نشان داد که هنوز در استانداردها و قواره یک بازیکن ‌ملی است.

  • باخت مقابل هامبورگ حتی در یک بازی دوستانه قابل‌قبول نیست. 

بازیکنان ایران در نیمه‌اول چندان جالب کار نکردند اما در نیمه دوم فشار زیادی بر هامبورگ وارد کردیم. این بازی برای ایران بیشتر جنبه آزمایش و تست داشت. مطمئنا هماهنگ کردن بازیکنان جدید و قدیمی‌ها چندان راحت نبود.

  • اما خطاها و بعضی تکل‌های بازیکنان ایران نشان می‌داد که آنها می‌خواهند به هر شکل ممکن پیروز شوند.

ما دوست نداشتیم ببازیم. سرمربی تیم‌ملی هم قبل از بازی گفت:‌ دوست نداریم ببازیم. این بازی را جدی بگیرید. قلعه‌نویی حتی گفت: فکر کنید در یک مسابقه رسمی می‌خواهید با یک تیم اروپایی بازی کنید.

  • بسیاری معتقدند ایران پس از مدت‌ها با باختش، هامبورگ را از بحران خارج ساخت.

هامبورگ خیلی ضعیف بود. باید آنها را می‌بردیم اما مقابل آ‌نها خصوصا در نیمه‌دوم با بدشانسی، موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری از دست دادیم.

  • طوری صحبت می‌کنی که انگار هامبورگ خیلی ضعیف بوده.

قصد زیر سئوال بردن هامبورگ را ندارم اما تعجب می‌کنم که این تیم چطور در بوندس‌لیگا حضور دارد چون به غیر از مهدوی‌کیا و چند بازیکن دیگر این تیم بقیه در حد بوندس‌لیگا نیستند.

  • بعضی از بازیکنان نظیر مبعلی پس از مدت‌ها به تیم‌ملی دعوت شدند. ایمان مقابل هامبورگ چگونه بود؟

مبعلی وقتی به بازی آمد، تیم دگرگون شد. ایمان نشان داد که بازیکنی دارای پتانسیل و توانایی‌های بالاست و همیشه قادر است برای تیم‌ملی مثمرثمر واقع شود.

  • راجع به دعوتت پس از یک مقطع به تیم ملی بگو؟

برای بازی بیشتر از بقیه انگیزه داشتم. فکر می‌کنم ثابت کردم که افت نکرده‌ام. همان موقع عده زیادی از من انتقاد می‌کردند، آنها می‌گفتند بازی با هامبورگ فرصت آخر من برای حضور در تیم‌ملی است.

  • چه فردی گفت فرصت آخر. مربیان یا نزدیکان تیم‌ملی؟

به این سئوال نمی‌توانم پاسخ بدهم. از چند نفر این حرف را شنیدم. این مسئله فشار روانی زیادی قبل از بازی با هامبورگ بر من وارد ساخت اما خدا را شکر در این بازی سربلند از زمین بیرون آمدم.

  • حالا بحران را پشت‌سر گذاشتی؟

بحرانی در کار نبود اما به خاطر همان مسائلی که گفتم، خیلی دویدم و زحمت کشیدم. باور کنید در عمرم این‌قدر ندویده بودم حتی بازیکنان تیم‌ملی هم به خوبی به این نکته پی برده بودند. آنها گفتند بیشتر از بازی با پرتغال دویدم چون در آن بازی نیز خیلی‌ها از بازی من اظهاررضایت کرده بودند.

  • بعد از بازی قلعه‌نویی به تو حرفی زد؟

از من تشکر کرد و گفت: همان حسین کعبی که توقع داشتم، بودی. در نهایت از بازی من رضایت داشت.

  • فکر می‌کنی با این بازی جایگاه خودت را به دست آوردی؟

یک بازیکن حرفه‌ای همیشه باید بجنگد و زحمت بکشد تا جایگاه خودش را در یک تیم خصوصا تیم‌ملی تثبیت کند اما یک مسئله را باید بگویم؛ اینکه در سیستم 2-5-3 مدنظر قلعه‌نویی، مهدوی‌کیا بیشتر از من تأثیرگذار است اما اگر سیستم به 2-4-4 تغییر یابد، بازدهی من بیشتر خواهد شد.

  • بازی با اشتوتگارت را چطور می‌بینی؟

بعد از بازی با هامبورگ 90 دقیقه بازی آنها را مقابل امارات دیدم. آنها خیلی ضعیف بودند. فکر می‌کنم اشتوتگارتی‌ها در حد تیمی که در بوندس‌لیگا حضور دارد، بازی نکردند. تصور می‌کنم آنها هم بیشتر جنبه تدارکاتی را دنبال می‌کنند اما ما نیز دنبال اهداف دیگری هستیم؛ اینکه سرمربی تیم‌ملی بیشتر به دنبال محک تعداد بیشتری از بازیکنان است.

  • بازی مقابل مهدوی‌کیا چطور بود؟

مهدی مثل همیشه آماده و سرحال بود. او در بازی بسیار خوب کار کرد و به نظر من از همه همبازیانش یک سروگردن بالاتر بود.

  • بازی بعدی‌تان در لیگ امارات؟

بازی بعدی ما مقابل الشعب برگزار خواهد شد؛ دیداری که مطمئنا برای خود ما و سایر ایرانی‌ها خیلی جذاب است.