لندن: یک موزه در انگلیس اقدام به جمع‌آوری پلاکاردهایی کرده است که مردم این کشور در جریان اعتراض‌های خود از آن استفاده کرده‌اند.

اعتراض‌ها به کاهش بودجه‌های عمومی انگلیس در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است و به‌همین خاطر گروهی از دانشجویان برای اجرای این طرح از گروه‌های مخالف این کشور خواسته‌اند نمادهای خود را برای نمایش در این موزه اهدا کنند. در جریان اعتراض‌های اخیر انگلیس که در بسیاری از موارد به خشونت کشیده شده است تاکنون صدها نفر بازداشت شده‌اند. مقام‌های این موزه اعتقاد دارند که پلاکاردهای به کار رفته در تظاهرات می‌تواند نشان دهنده بخش مهمی از تاریخ این کشور برای نسل آینده باشد. تاکنون هزاران نماد به‌کار گرفته شده توسط معترضان به دست مسئولان این موزه رسیده است.

روز جهانی جنگ بالش

لندن: مردم برخی از کشورهای جهان با جمع‌شدن در میدان‌های مهم یکدیگر را با استفاده از بالش حسابی کتک زدند. روز 2‌آوریل چند سالی است که به‌صورت خودجوش روز جهانی جنگ بالش نام گرفته است و به همین خاطر در این روز صدها نفر با استفاده از بالش از خجالت هم در می‌آیند. این برنامه از ۳ سال پیش شروع شده و هر ساله به تعداد شهرهای شرکت کننده افزوده می‌شود. در این جنگ دسته جمعی از بالش‌های پر شده با پر استفاده می‌شود و به‌همین خاطر بعد از این مراسم دردسرهای زیادی برای تمیز‌کردن خیابان‌ها وجود دارد. هرچند وسیله‌ای که برای مبارزه استفاده می‌شود خطرناک نیست اما در اطراف محل برگزاری، اکیپ‌های اورژانس حضور دارند تا بتوانند از مصدومان احتمالی مراقبت پزشکی کنند.

عملیات ژانگولر بزغاله

پکن: یک بزغاله در چین با راه‌رفتن روی دو پای جلویی خود به یک چهره مشهور در این کشور تبدیل شده است. این بزغاله به نام یانگ‌یانگ که به‌صورت مادرزادی بدون دو پای عقب خود به دنیا آمده است تا چندی پیش قادر به راه رفتن نبود. یانگ‌یانگ اما به‌تازگی یاد گرفته است که روی دو پای جلوی خود راه برود. صاحب این بزغاله می گوید که او از زمان تولد قادر نبود از جایش تکان بخورد اما تلاش جدی برای حرکت کردن داشت و به همین خاطر آموزش این حیوان زبان‌بسته را شروع کرد. این بزغاله به گفته صاحبش پس از بارها زمین خوردن موفق شد که راه رفتن روی دو پا را فرا بگیرد. هر روز صدها نفر از مردم برای تماشای هنرنمایی این بزغاله به خانه محل سکونت او در یک روستای دور افتاده در چین سفر می‌کنند.

برنامه خیریه کوتاه‌قدترین و بلندقدترین

پکن: کوتاه قدترین مرد چین و بلندقدترین مرد آسیا با به راه انداختن یک تور یک‌ماهه در تلاش برای جمع‌آوری پول برای کمک به کودکان معلول هستند. این دو مرد با سفر به مناطق مختلف چین و اجرای نمایش خود با عنوان «کوتاه و بلند» تلاش می‌کنند پول لازم برای ساخت یک خانه ویژه نگهداری کودکان معلول را تهیه کنند. این دو ‌نفر تاکنون توانسته‌اند با اجرای نمایش‌های طنز خود حدود 80‌هزار دلار پول جمع‌آوری کنند و امیدوار هستند که فعالیت آنها همچنان با استقبال مردم مواجه شود. ژو گئویان و ژانگ هوآن می‌گویند هر‌چند وضعیت جسمانی آنها برای خودشان دردسرهای خاصی دارد اما می‌خواهند در طول زندگی‌شان از رکوردی که در اختیار دارند برای کمک به افراد دیگر استفاده کنند.