چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

برلین: شهرداری برلین آلمان قصد دارد در سراسر شهر، نیمکت‌هایی را نصب کند که نوجوانان را مجبور به نشستن درست ‌روی نیمکت ‌کند.

bench

بسیاری از شهروندان آلمانی از نشستن نوجوانان شهر روی لبه‌پشتی نیمکت‌های پارک گلایه‌مند شده بودند. روز یکشنبه گذشته یک‌پیرمرد عصبانی 69ساله به‌خاطر همین مسئله در ایستگاه قطار، یک‌پسر 18ساله را با چاقو زخمی کرد. به‌نظر می‌رسد که نوجوانان شهر برلین علاقه چندانی به رعایت حقوق شهروندی دیگران نشان نمی‌دهند و این موضوع باعث شده تا نیمکت‌های جدیدی برای مقابله با این مورد طراحی شود. در این نیمکت‌ها علاوه بر اینکه موانعی روی لبه بالای پشتی آنها نصب شده است، طراحی آن به‌گونه‌ای صورت گرفته که در صورت نشستن روی این لبه، تعادل نیمکت به‌کلی به‌هم می‌خورد.

رکورد عمل جراحی زیبایی

واشنگتن: رسانه‌های رسمی آمریکا گزارش دادند که یک زن 55‌ساله با انجام 52‌عمل زیبایی توانسته است رکورد‌ تعداد انجام این عمل جراحی خاص را جابه‌جا کند. خانم سیندی‌جکسون 55 ساله در این باره به خبرنگاران گفته است: من با هدف خاصی 52‌عمل زیبایی و جراحی پلاستیک روی خود انجام داده‌ام، با وجود این هیچ تمایلی به مشهور شدن نداشتم، تا اینکه رسانه‌ها نسبت به این موضوع کنجکاو شدند.

با اینکه جکسون 55‌ساله خود را پیشرو عمل‌های زیبایی می‌داند اما روان‌شناسان، علت اصلی انجام این تعداد عمل زیبایی را نبود اعتماد به‌نفس و داشتن پدری تندخو ارزیابی کرده‌اند. وی اما با رد نظر روان‌شناسان، انگیزه خود برای عمل زیبایی را علاقه به جوان ماندن مطرح کرده است.

25 آتش‌نشان برای نجات یک گربه

لندن: 25 مامور و 5 خودروی آتش‌نشانی برای نجات یک گربه راهی محل گرفتار‌شدن این حیوان خانگی شدند. اندی وینگو رئیس دپارتمان آتش‌نشانی منطقه سوفولک انگلستان در این‌باره به رسانه‌های رسمی این کشور گفت: بعد از اعلام اینکه یک گربه بر بام منزلی به‌دام افتاده است 25‌مامور آتش‌نشانی برای نجات وی از ارتفاع 12متری یک ساختمان دو‌طبقه وارد عمل شدند. حتی دو نفر از ماموران از 50 کیلومتری منطقه برای کمک و امدادرسانی فراخوانده شدند. در نهایت ماموران آتش‌نشانی موفق شدند این گربه را در ساعت 9:45 به وقت محلی نجات دهند. یکی از همسایه‌ها صدای این گربه را بر بالای بام شنیده و با ماموران آتش‌نشانی تماس گرفته بود.

ماراتن بچه لاک‌پشت‌

فلوریدا: اطلاعات به‌دست آمده از حرکت یک‌بچه لاک‌پشت در اقیانوس، دانشمندان را حسابی شگفت‌زده کرد. قضیه از این قرار است که دانشمندان برای اینکه پی ببرند بچه‌لاک‌پشت‌ها پس از تولد در اقیانوس چه مراحلی را پشت‌سر می‌گذارند، یک‌فرستنده ماهواره‌ای کوچک را روی لاک لاک‌پشتی 4ماهه نصب کردند. آنها این لاک‌پشت را 70روز زیر نظر داشتند تا اینکه با شگفتی متوجه شدند وی توانسته است در این مدت مسافتی در حدود 7هزار و 242کیلومتر را طی کند. گفته می‌شود که چنین مسافتی معادل مسافت بین لندن تا بمبئی است. دانشمندان با ترسیم اطلاعات به‌دست آمده، سعی می‌کنند از لاک‌پشت‌های تازه متولد شده در مناطق پرخطر محافظت کنند.

کد خبر 131671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز