همشهری آنلاین: تذکرات کتبی 10 نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان اجرایی کشور در پایان جلسه علنی امروز‌ قرائت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد در جلسه امروز  درباره اتخاذ سیاست‌های مؤثر جهت جلوگیری از کشتار مسلمانان بحرین توسط دولت‌های آمریکا، عربستان و امارات به وزیر امور خارجه تذکر داد.

وی همچنین به وزرای کشور و فرهنگ درباره برخورد قانونی با توزیع گسترده لوح فشرده مشکوک و مبهم "ظهور نزدیک است "، تذکر داد و از رئیس جمهور خواست ‌درباره صدور دستور پرداخت حقوق معوقه شش ماهه کارگران شرکت فولاد میبد اقدام کند.

حاجی‌اصغری نماینده میانه در تذکری به وزیر صنایع و معادن خواستار ‌تسریع در ارائه گزارش عملکرد کارخانه میان‌رود در شهرستان میانه شد و ‌به وزیر بازرگانی نیز درباره اجرای کامل قانون ارتقاء بهره‌وری در بخش کشاورزی ‌تذکر داد.
ساماندهی مرغداری‌های آذربایجان شرقی نیز موضوع دیگری بود که ‌وی آن‌را به وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد.

نماینده میانه همچنین صدور دستور ارائه گزارش از روند احداث ورزشگاه در شهرستان میانه و صدور دستور تسریع در انتصاب رئیس اداره تربیت بدنی و تکمیل ورزشگاه‌های در حال احداث شهرستان میانه را از رئیس جمهور خواستار شد.

‌علیخانی نماینده قزوین نیز به وزیر نیرو درباره تسریع در انتقال آب از رودخانه شاهرود - الموت به دشت قزوین از مصوبات سفر سوم هیئت وزیران به استان قزوین تذکر داد.

‌‌میرخلیلی نماینده میناب نیز از رئیس جمهور درخواست کرد ‌با اتخاذ سیاست‌های صحیح، در جهت گسترش فعالیت‌های اقتصادی در مناطق ساحلی و مرزی در شرق استان هرمزگان گام بردارد.

‌حسینی نماینده نیشابور هم در مورد تسریع در انتصاب رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر داد.

‌ذاکر نماینده ارومیه ‌از رئیس جمهور خواست ‌دستور فعالیت کارگروه احیای دریاچه ارومیه را صادر کند.

‌محمدیاری نماینده تالش نیز صدور دستور ‌نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ارتقاء ایمنی در کنارگذر جاده پونل به طالش را از رئیس جمهور خواستار شد.

‌میگلی‌نژاد نماینده بوشهر به وزیر کشور رسیدگی به اقدام عجولانه و غیرکارشناسی واردات کالاهای همراه تجار و ملوانان توسط استانداری بوشهر را متذکر شد.

‌سید‌عماد حسینی نماینده قروه درباره تسریع در بهره‌برداری و استخراج معدن طلای داشت‌کسان شهرستان قروه با گذشت 4 سال از اکتشاف آن، به وزیر صنایع و معادن تذکر داد.

‌جلالیان نماینده دیر و کنگان از رئیس جمهور خواست ‌درباره افزایش سهمیه ملوانی و قانونمند کردن آن اقدام کند.

 

منبع: همشهری آنلاین