دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: به نظر می‌رسید اوباما لباس رییس‌جمهوری یک کشور بزرگ را از تن به در آورده و در حد رییس حزب سبز شعبه یکی از شهرهای دورافتاده اروپا سخن می راند.

دکتر علی لاریجانی امروز - دوشنبه - در اولین نطق قبل از دستور خود در سال 90 با تبریک آغاز سال جدید به ملت ایران و نمایندگان اظهار امیدواری کرد، سالی پر برکت و پرخیر همراه با پیروزی‌های عظیم برای مسلمانان باشد.

وی افزود: سال جدید در شرایطی آغاز می‌شود که حرکت‌های انقلابی منطقه صفحه جدیدی از آگاهی و بیداری مسلمانان را با شتاب تحسین‌برانگیزی باز نموده است.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: جنبش عظیمی که در کشورهای منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به راه افتاده رویدادی کم‌نظیر در تاریخ است که حکومت‌های دیکتاتور و حامیان غربی آنان را دچار سردرگمی کرده است.

وی افزود: در همه این کشورها حرکت مردم رو به جلو بوده و با آگاهی مردم از سیاست‌های غرب به ویژه آمریکا امکان فریب و انحراف این نهضت‌ها رو به کاهش است، اگر چه به دلیل رفتار مزورانه غرب و بازی سخیف و سبک امپریالیستی دیکتاتوری آمریکا و برخی حکام منطقه انتظار پیروزی سریع و کم‌هزینه مردم نیز امری غیرواقعی است.

لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از پیروزی‌های بزرگ در این عرصه آشکار شدن بیش از پیش اهداف پشت پرده و عدم صداقت آمریکا است، امروز آنها نمی‌توانند بگویند طرفدار حقوق بشر هستند و در کنار ملت‌ها ایستاده‌اند چراکه در بحرین اجازه می‌دهند ارتش‌های بیگانه به سرکوب مردمی که بدون سلاح و با رفتار مسالمت‌آمیز مطالباتی دارند بپردازند و در لیبی قبل از نجات مردم از زیر آتش‌هایی که ارتش‌های غربی و حکومت لیبی برافروخته است به دنبال امضای قراردادهای نفتی به صورت آشکار و پنهان هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا امروز با دو سلاح زور و فریب به جنگ مسلمانان آمده است . در جایی با زور دنبال مقابله با اراده ملت‌هاست و در جای دیگر با فریبکاری قصد شکستن اراده مبارزین را دارد، اما آنچه در این کارزار اهمیت دارد این است که مسلمانان در هر دو صحنه با قدرت بیداری اسلامی بر این ترفندها غالب شده‌اند؛ به طوری که برخی از صاحب‌نظران آمریکایی دوره جدید خاورمیانه را دوره افول قدرت آمریکا و صعود قدرت انقلاب اسلامی نامیده‌اند.

وی اظهار کرد: سخنی که امروز باید با برخی از حکومت‌های منطقه در میان گذاشت پندآموزی از سرنوشت محمدرضا پهلوی است؛ او که مورد حمایت کامل غرب بود نتوانست در مقابل اراده ملت ایران که با دست خالی به رویارویی با رژیم دیکتاتوری پرداختند مقاومت کند و آمریکا در روزهایی سخت او را تنها گذاشت و رها کرد.

لاریجانی تاکید کرد: لذا حاکمان نباید به حمایت‌های آمریکا و غرب دلخوش دارند، بلکه باید به مردم خود تکیه کرده که مردم در حمایت از خادمان بس فداکارند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اضطراب آمریکا را در رفتار کینه‌ورزانه آنان در بحث حقوق بشر نسبت به ایران می‌توان مشاهده کرد. در این اقدام عجولانه کاملا آشکار بود که به دلیل دست رد ملت‌های منطقه به دیکتاتورهای دست نشانده آنان و برای انحراف اذهان این موضوع را برجسته‌ کردند، البته باید بدانند با این اقدام مشکل حقوق بشر موسسین زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو و حمایت‌های آمریکا از رژیم‌های دیکتاتور و ضد حقوق بشر که حتی اجازه رای دادن و رانندگی به زنان را نمی‌دهند حل نخواهد شد.

وی با اشاره به پیام نوروزی اوباما به ملت ایران تصریح کرد: در این رابطه پیام نوروزی اوباما به ملت ایران تاسف‌آورتر است، به نظر می‌رسید وی لباس رییس‌جمهوری یک کشور بزرگ را از تن به در آورد و در حد رییس حزب سبز شعبه یکی از شهرهای دورافتاده اروپا سخن راند، ولی به همان میزان که برای رییس‌جمهور یک کشور این اقدام مضحک بود برای ایرانیان درس‌آموز بود که پشت صحنه دغل‌کاری یکی دو سال آنان در پیگیری گفت‌وگو با جمهوری اسلامی را بهتر بشناسند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق قبل از دستور امروز خود اظهار کرد: مساله دیگری که برای دولت و مجلس و قوه قضاییه در سال جاری پراهمیت است هم‌راستایی در طراحی حرکت پرشتاب اقتصادی می‌باشد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای (دام برکاته) از آن به عنوان جهاد اقتصادی نام بردند.

به گزارش ایسنا،‌ لاریجانی افزود: انتخاب این راهبرد تیزهوشانه هم پاسخ در خور به دسایس دشمنان ملت است که قصد غبارآلود کردن فضای واقعی منطقه را دارند و هم علاج مشکلات اصلی کشور که همانا مساله بیکاری و بهبود وضع معیشت مردم است.

لاریجانی گفت: تبعا مجاهدت اقتصادی با حضور و درگیر شدن همه ملت محقق می‌شود که در سیاست‌های اصل 44 از چند سال پیش زمینه آن فراهم شد و امید است که این قانون به درستی اجرا شود، و در پناه مجاهدت اقتصادی و بالا بردن توان تولید کشور توسعه پایدار حاصل می‌شود، و مشکل بیکاری به حداقل می‌رسد. لذا تسهیل فضای کسب و کار جزو ضروری این امر است که خوشبختانه این طرح با حضور کارشناسان مطلع تهیه و فوریت آن به تصویب رسید و امیدواریم در اسرع وقت به صحن مجلس ارائه شود.

نماینده مردم قم تاکید کرد: البته از لوازم ایجاد فضای پرتحرک مجاهدت اقتصادی و تمرکز واقعی بر این امر پرهیز از موضوعات حاشیه‌ای است که متاسفانه در سال‌های گذشته باعث فرسایش بخشی از توان ملی کشور شده است.

وی اظهار امیدواری کرد، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از ابتدای جلسات امسال این موضوع را در دستور بررسی‌های خود قرار دهند و با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی پیشنهادات خود را ارائه کنند.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: هم‌چنین با توجه به بررسی بودجه سال 90 فرصت مغتنمی برای کمیسیون تلفیق خواهد بود که در همین راستا لایحه بودجه را تکمیل و جهت تصویب به مجلس ارائه کنند و در این رهگذر از نظرات پیشنهادی کمیسیون‌های تخصصی بهره جویند.

وی افزود: آنچه در سیاست‌های برنامه و قانون برنامه پنجم مورد توجه قرار گرفت که رشد اقتصادی کشور به هشت درصد و نرخ بیکاری به زیر هفت درصد برسد می‌تواند مهم‌ترین هدف در این مجاهدت اقتصادی باشد که همکاران عزیز در کمیسیون تلفیق زمینه‌های تحقق آن را فراهم نمایند.

رییس قوه مقننه ضروری دانست با تجربه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در چند ماه گذشته در تنظیم بودجه این امر به گونه‌ای عمل شود که هم نواقص احتمالی در اجرای آن مرتفع شود و هم حمایت‌های واقعی به بخش‌های کشاورزی، ‌دامپروری، صنعت، بهداشت و سلامت و حمل و نقل با سهم مشخص فراهم شود.

وی هم‌چنین با تشکر از کمیسیون تلفیق مجلس که از روز گذشته با جدیت کار خود را آغاز کرده است از این کمیسیون درخواست کرد با دقت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن لایحه بودجه را جهت تصویب به مجلس ارائه کند.

لاریجانی گفت: با همه این تمهیدات چنانچه نمایندگان ملت لازم بدانند از نظر آیین‌نامه مجلس این امکان وجود دارد که برای تمرکز بر موضوع جهاد اقتصادی کمیسیون ویژه‌ای متولی این امر شود تا در طول سال جاری طرح‌های موثر نظیر تسهیل فضای کسب و کار را به مجلس ارایه نمایند و تبعا از نظرات تخصصی کمیسیون‌های مربوطه استفاده خواهد شد.

وی در پایان از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور نظیر نیروی انتظامی و پلیس راه، ارتش و سپاه، صدا و سیما، شهرداری‌ها، هلال احمر، راهداری‌ها و اورژانس که در ایام تعطیل ابتدای سال با تلاش خود اسباب امنیت و آسایش ملت عزیز و مسافران را فراهم کردند، تشکر کرد.

 

 

کد خبر 131343
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز