همشهری آنلاین: حداقل دو تن از پسران معمر قذافی، رهبر حکومت لیبی در حال ارائه طرحی انتقالی برای گذر لیبی به دموکراسی بر اساس قانون‌اساسی این کشور هستند، طرحی که احتمالا شامل برکناری پدرشان نیز خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده است که حداقل دو تن از پسران قذافی در حال ارائه طرحی برای گذار لیبی به دموکراسی بر اساس قانون اساسی این کشور هستند.

در این طرح احتمالا برکناری معمر قدافی نیز مطرح می‌شود.

یک دیپلماتیک مطلع و مقام‌های لیبیایی آگاه از این طرح در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز اعلام کردند که این طرح به احتمال بسیار قوی توسط سیف‌الاسلام قذافی رهبری می‌شود.

نیویورک‌تایمز نوشته، هنوز مشخص نیست که آیا ژنرال معمر قذافی، 68 ساله از این طرح انتقالی که توسط سیف‌الاسلام و سعید القذافی پیشنهاد خواهد شد، حمایت خواهد کرد یا خیر.

با این حال یکی از نزدیکان پسران قذافی گفته است که احتمالا معمر قذافی تمایل دارد تا بر اساس طرح پسرانش از قدرت کنار بکشد.

وی در این باره گفت: پسران قذافی می‌خواهند که تغییرات در کشور بدون حضور پدرشان به جلو حرکت کند.

نیویورک‌تایمز نوشته است که جبهه‌بندی میان 4 فرزند پسر قذافی احتمالا به دلیل اختلافاتی است که این چهار برادر درباره سیاست‌های طرابلس در برابر غرب دارند.

به نوشته نیویورک‌ تایمز، سیف‌الاسلام و سعید قذافی به غرب الگوی اقتصادی غربی و فضای باز سیاسی تمایل دارند در حالی خامس و معتصم قذافی در زمره تندروها انگاشته می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی نوشته است که خامس قذافی شبه‌نظامیان حامی دولت را رهبری می‌کند و معتصم، مشاور امنیت ملی رقیب جدی سیف‌الاسلام در جانشینی پدر (معمر) است.

منبع: همشهری آنلاین