تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳

گروه حوادث: قاتلان فراری که در جریان 2‌جنایت جداگانه در استان بوشهر، 2 جوان بی‌گناه را به قتل رسانده بودند در عملیات‌های همزمان دستگیر شدند.

نخستین جنایت خرداد ماه سال گذشته و در شهرستان برازجان رخ داد. براساس این گزارش، اوایل خرداد سال گذشته، زمانی که خودروی پرایدی در یکی از خیابان‌های برازجان توقف کرده بود، جوان مسلحی سوار آن شد و با اسلحه به تهدید راننده پرداخت. مرد مسلح بعد از اینکه راننده را از خودرو پیاده کرده، آن را به سرقت برد و پا به فرار گذاشت اما آنقدر دستپاچه شده بود که نتوانست خودرو را کنترل کند و بعد از طی مسافتی، با 2 برادر که در پیاده‌رو ایستاده بودند، تصادف کرد.

به‌دنبال این حادثه، جوان مسلح از ماشین پیاده شد و این بار با تهدید جوان موتورسواری که در آن نزدیکی بود، موتور او را به سرقت برد و پا به فرار گذاشت. بعد از فرار جوان سارق، 2نفری که در این حادثه مجروح شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند اما یکی از آنها به خاطر شدت جراحات، جان خود را از دست داد. به این ترتیب پرونده رنگ و بویی جنایی گرفت و جست‌وجو برای به دام انداختن قاتل فراری، وارد مرحله تازه‌ای شد.

تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان بوشهر برای ردیابی مرد جنایتکار بعد از چند ماه نتیجه داد و آنها به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد سارق جنایتکار در یکی از استان‌های همجوار مخفی شده است. بلافاصله تیم تحقیق با دریافت نیابت قضایی راهی استان مورد نظر شد اما ماموران زمانی به مخفیگاه متهم رسیدند که او و خانواده‌اش آنجا را ترک کرده و به بوشهر گریخته بودند. سردار محمدی‌یگانه، رئیس‌پلیس استان بوشهر، با بیان این خبر گفت: در ادامه تحقیقات، مخفیگاه متهم در شهر چغادک شناسایی شد و چند روز قبل ماموران موفق شدند طی یک عملیات ضربتی او را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کنند. وی افزود: جوان سارق در بازجویی‌های اولیه به سرقت مسلحانه و تصادف مرگبار با جوان برازجانی اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

اختلاف خونین

دومین جنایت 24 اسفند‌ماه گذشته و در شهرستان گناوه اتفاق افتاد. آن روز، وقتی ماموران پلیس گناوه در جریان تیراندازی خونین در یکی از خیابان‌های این شهر قرار گرفتند، راهی محل حادثه شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که تیراندازی از سوی سرنشینان یک خودروی پراید صورت گرفته و به‌دنبال آن جوانی که سوار یک زانتیا بوده هدف گلوله قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده است.
ماموران به سرعت راهی بیمارستان شدند اما کار از کار گذشته و جوان مجروح به خاطر شدت جراحات وارده، روی تخت بیمارستان جان‌باخته بود.

راننده زانتیا که جوان مجروح را به بیمارستان منتقل کرده بود، در تشریح ماجرا به ماموران گفت: چند ساعت قبل وقتی در خانه نشسته بودم، برادرم با من تماس گرفت و مدعی شد که سرنشینان یک خودروی پراید برایش مزاحمت ایجاد کرده‌اند. بعد از تماس او، به همراه دوستم، سوار زانتیا شدیم و به محلی که برادرم گفته بود رفتیم. ما با دیدن خودروی پراید مورد نظر، به تعقیب آن پرداختیم اما زمانی که با نزدیک شدن به راننده از وی خواستیم توقف کند، او لوله سلاحش را به طرف ما نشانه رفت و گلوله‌ای شلیک کرد. این گلوله یک راست به دوستم که روی صندلی جلو نشسته بود اصابت کرد و بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردم اما شدت خونریزی او به حدی بود که جان خود را از دست داد.

بعد از اظهارات مرد جوان، درحالی‌که شاهدان حادثه نیز حرف‌های او را تایید می‌کردند، دستور بازداشت راننده پراید صادر شد. سردار محمدی‌یگانه، گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که راننده جنایتکار فردی به اسم علی است که در شهرستان دیلم زندگی می‌کند. وی ادامه داد: تیمی از ماموران راهی محل زندگی این مرد شدند اما همسر وی مدعی بود که علی با عجله به خانه آمده و با گفتن این جمله که کار مهمی برایش پیش آمده، راهی شیراز شده است.

رئیس پلیس استان بوشهر تاکید کرد: ماموران با زیرنظر گرفتن تمامی افرادی که ممکن بود با متهم در ارتباط باشند، سرانجام به سرنخ‌های خوبی از مخفیگاه او دست یافتند و معلوم شد که متهم بعد از فرار از شهرستان دیلم، به کوه‌های نرگسی‌شهر در دشتستان گریخته و در آنجا مخفی شده است. به گفته وی، با محاصره مخفیگاه قاتل فراری از سوی پلیس بوشهر، او نیز چند روز قبل به دام ماموران افتاد و بعد از اعتراف به جنایت در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.