مسابقه ذوب‌آهن و الریان رویارویی 2 تیم امیدوار و ناامید گروه D است.

 ذوب‌‌آهن که در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با 7 امتیاز ‌ نتیجه خوبی را گرفت، در حال حاضر در رده اول گروه خود قرار دارد. الریان قطر اما بدترین نتایج را در دور رفت گرفت و با یک امتیاز قعرنشین گروه D است. به همین دلیل است که سرمربی ذوب‌آهن و الریان درباره شانس صعود الریان به نتیجه مشترکی دست یافته‌اند. منصور ابراهیم‌زاده درباره حریف امروز ذوب‌آهن می‌گوید: «تیم الریان آخرین فرصتش است که برای صعود تلاش کند و مطمئنا در بازی امروز برای کسب هر سه امتیاز به میدان می‌آید.»

و پائولو اوتوری، سرمربی برزیلی الریان نیز با تایید صحبت‌های سرمربی ذوب‌آهن معتقد است: «درصورت شکست مقابل ذوب‌آهن عملا شانس راهیابی به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا را از دست خواهیم داد؛ به همین خاطر با انگیزه و تلاش زیاد با هدف پیروزی مقابل ذوب‌آهن به میدان می‌رویم.» ذوب‌آهن در مسابقه رفت در قطر موفق شد الریان را 3 بر یک شکست دهد و امشب در ورزشگاه فولادشهر میزبان این تیم است. بازی در اصفهان شانس مردان ابراهیم‌زاده را برای پیروزی افزایش می‌دهد و البته مردان اوتوری هم هرگز نمی‌خواهند در نخستین مسابقه دور برگشت شانس صعود خود را از دست بدهند. ابراهیم‌زاده درباره وضعیت ذوب‌آهن قبل از بازی امروز می‌گوید: «ما در بازی رفت توانستیم تیم الریان را با 3 گل شکست دهیم. اما این نکته را باید مورد توجه داشته باشیم که در بازی قطر تیم الریان 4 بازیکن اصلی خود را نداشت.» او بر این باور است که بازیکنانش نباید مغرور شوند: «ما مسیر موفقیت را طی می‌کنیم و امیدوارم که الریان را شکست دهیم.»

ذوب‌آهن در دور رفت 2پیروزی و یک تساوی به دست آورده و هیچ شکستی در کارنامه نداشته است. الریان برخلاف ذوب‌آهن هیچ بردی نداشته و تنها در روز اول مسابقات با الشباب عربستان مساوی کرده است. این تیم حالا برای جبران نتایج دور رفت روبه‌روی ‌ ذوب‌آهن قرار می‌گیرد. سرمربی الریان تاکید می‌کند که نمی‌خواهد درباره بهترین‌های ذوب‌آهن صحبت کند: «ترجیح می‌دهم در مورد بازی حرف بزنم نه بهترین بازیکن تیم مقابل». اوتوری درباره وضعیت تیمش می‌گوید: «به‌دلیل کم تجربگی بازیکنانم قطعا در بازی امروز مقابل ذوب‌آهن مثل دیگر دیدارهای‌مان در لیگ قهرمانان آسیا کار آسانی پیش رو نداریم. تیم جوان من از نظر آمادگی جسمانی و شرایط روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می‌برد و امیدواریم بازی خوبی مقابل ذوب‌آهن به نمایش گذاشته و پیروز شویم.» او همچنین از مصدومیت 4 بازیکن الریان خبر می‌دهد و می‌گوید: «وقوع مصدومیت و محرومیت در فوتبال طبیعی است و اتفاق می‌افتد. من برای بازیکن محروم و مصدوم تیمم نفرات و جایگزین‌های خوبی را انتخاب کرده‌ام و قطعا مقابل ذوب‌آهن دست و پابسته نخواهیم بود.»

ذوب‌آهن نیز در این بازی قاسم حدادی‌فر را در اختیار ندارد ولی این موضوع باعث نگرانی ابراهیم‌زاده نشده است: «ما بازیکنان خیلی خوبی داریم که هر یک می‌توانند جای هر بازیکنی را پر کنند. البته هر تیمی که به زمین می‌رود با تفکر برد بازی می‌کند و من یقین دارم که تیم الریان هم برای 3 امتیاز به میدان می‌آید.» او در پاسخ به این سؤال که چرا ذوب‌آهن بیرون از خانه موفق‌تر ظاهر می‌شود، ادامه می‌دهد: «در بازی‌های خارج از خانه تیم‌های حریف بسیار بازتر بازی می‌کنند و در بازی‌های داخل خانه تیم‌ها بسته‌تر بازی می‌کنند و این دلیلی است که ذوب‌آهن در بازی‌های خارج از خانه بهتر گل می‌زند.»
ذوب‌آهن با پیروزی مقابل الریان تا حد زیادی به صعود خود از گروه D مطمئن می‌شود. علاوه بر این مسابقه، امروز مسابقه الامارات و الشباب عربستان نیز از این گروه برگزار می‌شود. الشباب با 5 امتیاز نزدیک‌ترین رقیب ذوب‌آهن برای صدرنشینی به حساب می‌آید. اگر الشباب بتواند 3امتیاز بازی امروز را به دست بیاورد، تساوی ذوب‌آهن هم نمی‌تواند مردان ابراهیم‌زاده را در صدر جدول نگه دارد. البته پیروزی ذوب‌آهن قطعا این تیم را در صدر جدول نگه می‌دارد.