تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵

جواد افتاده: روزنامه واشنگتن پست بیستم آوریل 2011 سایتی را به نام گنجینه (Trove) به روی وب راه اندازی کرد، سرویسی که اخبار و اطلاعات گسترده منابع مختلف را در محلی کوچک جمع آوری می‌کند؛ با گنجینه کاربر قدرت سفارشی کردن اخبار را پیدا می‌کند.

دخالت کاربر در گزینش محتوا استراتژیی است که واشنگتن پست با سرویس گنجینه به دنبال آن است. دخالتی که می‌تواند انگیزه‌های مطالعه نسخه آنلاین اخبار و اطلاعات را بالا ببرد.

گنجینه سرویس شخصی ساز اخبار است، سرویسی که تولیدکنندگان آن می‌گویند می‌تواند مردم را از بمباران شدید اخبار گوناگون مانند چتری در زیر باران محافظت کند و سلیقه شخصی افراد را بر اخبار اعمال کند.

به عبارتی Trove یک ماشین شخصی سازی اخبار و اطلاعات است، پازلی است که کاربر قطعات آن را کنار یکدیگر قرار می‌دهد.
در حال حاضر نسخه بتای عمومی گنجینه به عنوان سایت اخبار اجتماعی (Social News) و خبرخوان راه اندازی شده و بنیانگذاران آن مدعی هستند، این سرویس بیش از 10 هزار منبع خبری را پوشش می‌دهد.

دونال گراهام، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل واشنگتن پست درباره این سایت می‌گوید: تراو یک کانال هوشمند است فناوری انعطاف پذیری است که انتخاب کردن را به شما می‌آموزد. تراو یک ابزار قدرتمند برای بیرون کشیدن اطلاعات است.

گراهام معتقد است، تراو در حال یک تکامل دائمی است و مهندسین مدام برای اضافه کردن امکانات گوناگون کار می‌کند.

شما به عنوان یک کاربرا تراو می‌توانید کانال‌های قدرتمندی ایجاد کنید، جایی که در آن می‌توانید افراد، مکان‌ها، چیزها و منابع اطلاعات را دنبال کنید و در نهایت این سرویس روش اندازی گیری تجربیات را برای کاربران آسان می‌کند.

در گنجینه، الگوریتم‌های مختلف اتاق خبر (اخبار روز توسط تیم تحریریه ویژه دسته بندی می‌شود) ترکیب بندی می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید تنها اخبار فناوری و اقتصادی این منابع را به عنوان کانال انتخاب کنید و در صفحه شخصی خود مشاهده کنید. این اخبار در هر لحظه که از سوی منابع به روز می‌شود. ترو از فناوری خبرخوان (RSS) برای به روز رسانی اخبار خود استفاده می‌کند.

تراو یک سری کانال‌ها را به طور پیش فرض معرفی می‌کند که کاربر در صورت تمایل می‌تواند آن را به عنوان یک کانال به لیست خود اضافه کند و حتی این قابلیت وجود دارد که شما یک عنوان شخصی را به عنوان علاقه مندی به عنوان یک کانال جستجو و به لیست شخصی خود اضافه کنید.

کاربر برای ورود به تراو کافی است یک بار با شناسه فیس بوک وارد آن شود و از این به بعد تنظیمات به صورت پیش فرض ذخیره می‌شود و کاربر می‌تواند از مکانات فیس بوک مانند لایک کردن استفاده کند. تولیدکنندگان تراو معتقدند، این اتصال در شخصی کردن اطلاعات و اخبار کمک کننده است.

واشینگتن پست بنابه گزارش وال استریت ژورنال، برای تراو سرمایه‌گذاری بین 5 تا 10 میلیون کرده است.

شرکت موتور فورد اسپانسر اصلی پروژه تراو است.

شخصی سازی اخبار و اطلاعات قبل از سایت گنیجنه نیز وجود داشته است. اما تراو بیشتر یک تجربه اجتماعی است تا یک وب سایت اجتماعی.

برچسب‌ها