همشهری آنلاین: بر اساس مصوبه پیشنهادی هیات دولت به مجلس، سهمیه بنزین در سال 86 برای تاکسی ها، آژانس های مسافربری و سواری های شخصی تعیین شد.

طبق این مصوبه میزان سهمیه بنزین برای تاکسی ها 22 لیتر، آژانس ها و مسافربرهای شخصی 18 لیتر و سواری های شخصی چهار لیتر در روز در نظر گرفته شده است.
  
 فارس در گزارش آورده است: موضوع سهمیه‌بندی بنزین در قالب "لایحه 5 ساله توسعه حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت" که به تصویب هیات دولت نیز رسیده، بزودی به مجلس ارسال خواهد شد.

بنابراین گزارش، تبصره 13 قانون بودجه سال 85 بنا به درخواست مجلس و نظر مثبت دولت در قالب یک برنامه با چشم‌انداز 5 ساله اجرا خواهد شد که کلیات ، مفاد و مندرجات آن تهیه و به تصویب دولت نیز رسیده است.

تعداد خودروهایی که در این مدت باید گازسوز ، نوسازی و یا از رده خارج شود، تعداد جایگاه‌های CNG که باید احداث گردد و دیگر جزئیات فعالیتهای مربوط به تبصره 13 برای 5 سال در این لایحه دیده شده است.

بنابراین گزارش، در این لایحه دیده شده که برای گاز سوز کردن تاکسی‌ها نیز ضرب ‌الاجلی در نظر گرفته شده که مالکین آنها در مدت زمان معین شده باید به مراکز مربوطه مراجعه و نسبت به گازسوز کردن خودروی خود اقدام کنند، در غیر این صورت سهمیه بنزین آنها قطع خواهد شد.

بر اساس مصوبات این لایحه از سال 86 بنزین به صورت سهمیه‌بندی عرضه خواهد شد و از سال 1391 نیز این فرآورده از سبد حمایتی دولت خارج خواهد شد.

در این فاصله نیز بهای بنزین هیچ تغییری نخواهد داشت و ثابت خواهد ماند.

از سوی دیگر، روابط عمومی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت، طی اطلاعیه ای، توضیحاتی در این خصوص به خبرگزاری فارس ارسال کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: در مصوبه هیأت وزیران که به عنوان لایحه توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و مدیریت مصرف سوخت به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده هیچ ذکری از میزان سهمیه بنزین خودروها به میان نیامده و مطالب منتشره در این زمینه کذب محض است.

در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمنا متن لایحه توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و مدیریت مصرف سوخت که به تازگی از سوی ریاست محترم جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی گردیده است در پایگاه اطلاع رسانی دولت به نشانی www.sokhangoo.net قابل مشاهده است.