تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶

گروه اجتماعی: هنرجویان هنرستان‌ها نیز مانند دانش‌آموزان دبیرستانی باید 4سال درس بخوانند تا دیپلم بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش در این باره اعلام کرد: این تغییر ساختاری در ادامه طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش است و افزون بر آن در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز در حال بررسی است.

حمید‌رضا حاجی‌بابایی در آیین تجلیل از فرهنگیان بسیجی گفت: به این نتیجه رسیدیم که همه دانش‌آموزان در رشته‌های نظری و فنی و حرفه‌ای باید 12‌سال درس بخوانند تا دیپلم بگیرند. وی اظهار کرد: این موضوع قطعی است اما کیفیت کار و شیوه اجرایی آن در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی و پیگیری است.

پیش‌دبستانی مهم است اما مربیان استخدام نمی‌شوند

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره تعیین‌تکلیف مربیان پیش‌دبستانی و رابطه استخدامی آنها گفت: از نظر ما دوره پیش‌دبستانی خصوصی محسوب می‌شود و اکنون هیچ قانونی برای استخدام مربیان پیش‌دبستانی وجود ندارد اما جایگاه آنان بسیار حایز اهمیت است. وی در باره پرداخت نشدن سختی‌کار کارمندان دولت به فرهنگیان گفت: هر چه قانون تعیین کرده باشد را به‌طور کامل اجرا کرده‌ایم و آنچه اکنون پرداخت می‌شود، مطابق با قانون است. وزیر آموزش و پرورش تفاوت در سختی کار فرهنگیان را این طور توضیح داد: ممکن است وضعیت پرداخت حق سختی‌کار در تهران با سایر مناطق از‌جمله مناطق مرزی متفاوت باشد که این نیز مطابق با قانون است.