مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت حداقل 3 قطار 7 واگنه درون‌شهری وارد خطوط مترو می‌شود، گفت: اولویت نخست ما پس از ورود واگن‌های جدید مترو این است که خدمات‌رسانی در خط 4 مترو را از میدان انقلاب تا میدان آزادی تمام وقت کنیم.

جعفر ربیعی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر خدمات رسانی در ایستگاه‌های جدید خط 4 مترو تنها 2 ساعت در روز (از ساعت 11 تا 13) است که با ورود واگن‌های جدید، تمام وقت کردن خدمات‌رسانی در این ایستگاه‌ها در اولویت قرار دارد. وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته هر ماه تعدادی قطار درون‌شهری و واگن 2 طبقه برای خط تهران- کرج وارد ناوگان مترو خواهد شد که براین اساس تلاش می‌کنیم که پس از تمام‌وقت شدن خدمات‌رسانی در کل مسیر خط 4 ابتدا سرفاصله حرکت قطارها را در این خط از 9 دقیقه به 7 دقیقه کاهش دهیم و تا پایان سال نیز فاصله حرکت قطارها را در این مسیر به 5 دقیقه برسانیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با ورود واگن‌های جدید تا آخر سال تنها در خط 4 مترو قادر خواهیم بود که روزانه یک میلیون نفر را جابه‌جا کنیم. وی همچنین در مورد نصب پله برقی و آسانسور در ایستگاه‌های تازه به بهره‌برداری رسیده مترو گفت: تجهیزات ایستگاهی مانند تجهیزات برق رسانی، تهویه ایستگاه‌های جدید و... در تمام ایستگاه‌ها پیش از بهره‌برداری نصب و راه‌اندازی می‌شود و عملیات نسب پله برقی و آسانسورها نیز همزمان با بهره‌برداری صورت می‌گیرد، چنانچه اکنون عملیات نصب پله برقی در ایستگاه حبیب‌الله در دست اجرا قرار دارد.