همشهری آنلاین-مریم دری‌منش: با پیروزی ذوب آهن در دیدار چهارم فینال، برای تعیین قهرمان لیگ، دیدار پنجم برگزار خواهد شد.

روز شنبه (31 اردیبهشت) چهارمین دیدار مرحله نهایی رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان کشور در شهر اصفهان و به میزبانی باشگاه ذوب آهن برگزار شد که این تیم موفق شد به دومین پیروزی خود بر تیم مهرام دست پیدا کند. دو بازی اول در تهران به سود مهرام، و بازی سوم در اصفهان نیز به سود ذوب آهن به پایان رسیده بود.

حال با توجه به برتری هریک از این دو رقیب در دو دیدار، تکلیف قهرمان این فصل لیگ باید در بازی پنجم دو تیم در روز دوشنبه (2 خرداد) که در تهران انجام می‌شود، مشخص شود.

در دیدار چهارم، ذوب آهن در دیداری نزدیک با نتیجه 73 بر 71 به پیروزی رسید. کوارتر اول و دوم این بازی با نتایج 21 بر 18 و 21 بر 19 به سود مهرام تهران، و کوارترهای سوم و چهارم با نتایج 21 بر 15 و 15 بر 14 به سود میزبان رقم خورد.

لازم به ذکر است که تاکنون چهار دیدار نیز در مرحله رده‌بندی برای تعیین تیم‌های سوم و چهارم لیگ انجام شده است. در این مرحله دو تیم پتروشیمی بندرامام و توزین الکتریک کاشان با هم رقابت دارند.

در دو دیدار اول که به میزبانی پتروشیمی برگزار شد، این تیم با نتیجه 92 بر 73 پیروز بازی اول شد و بازی دوم را 81 بر 83 به تیم کاشانی واگذار کرد.

در دو بازی سوم و چهارم نیز که در کاشان برگزار شد، تیم میزبان در دیدار سوم 71 بر 68 پیروز شد و در دیدار چهارم 68 بر 75 شکست خورد.

بدین ترتیب دیدار پنجم دو تیم روز دوشنبه (2 خرداد) به میزبانی پتروشیمی بندرامام برای تعیین تیم سوم جدول برگزار می‌شود.
میزبانی دیدار پنجم بر اساس برتری تیم‌ها در معدل امتیاز تعیین می‌شود.

 

منبع: همشهری آنلاین