تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷

همشهری آنلاین: همزمان با هفته میراث فرهنگی موزه موسیقی از سوی ایکوم ( کمیته ملی موزه های ایران ) به دلیل مجموعه فعالیت های خود در سال گذشته به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب و از سوی کمیته ایکوم لوح تقدیری به این موزه اهدا شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین  به نقل از مهر، دراین لوح که  از سوی میر سید احمد طباطبایی، رئیس کمیته ملی موزه های ایران خطاب به مدیریت موزه موسیقی ایران آمده است :"بنا به پیشنهاد اعضاء ایکوم و مجموع آرای به دست آمده، مفتخریم اعلام داریم که آن موزه به دلیل مجموعه فعالیت های انجام شده در سال ۱۳۸۹ به ویژه ارتقاء کیفی موزه به لحاظ موضوع و آثار به عنوان موزه برگزیده سال انتخاب شده است".

موزه موسیقی در ۲۲ آبان سال ۱۳۸۸ با حضور بزرگان موسیقی و مسئولان افتتاح شد.

افتتاح موزه موسیقی با حضور بزرگان

 این موزه  که مدیریت آن با علی مرادخانی، رئیس سابق مرکز موسیقی است، شامل بخش های مختلفی از جمله گنجینه آثار است که شامل سازهای بادی، زهی، نواحی، کوبه‌ای است؛ همچنین آرشیو آواها و نواهای ایرانی، کتابخانه کتابهای ادبی و موسیقی، اطاق صوتی و کارگاه ساخت و مرمت سازهای ایرانی از جمله بخش‌های دیگر این موزه است.

به گزارش همشهری‌آنلاین اخیرا نیز استاد ابراهیم قنبری مهر سازهای خود را به این موزه اهداء کرد و در کنارآن نشریات و مجلات تاریخ موسیقی ایران نیز خریداری و به آرشیو این نهاد مهم تزریق شده است.

موزه موسیقی پایگاهی برای اهالی این حوزه است و برنامه‌هایی همچون بزرگداشت اساتید موسیقی، برگزاری کارگاه های آموزشی ساز سازی، مجهز کردن استودیو صدا، ضبط کارهای جدید، کارگاه آموزشی با حضور استادان مختلف، ساخت مستندهایی در رابطه با موسیقی و زندگی استادان، ساخت تندیس اساتید موسیقی، برگزاری مستر کلاس و کارگاه های پژوهشی و آموزشی، جایزه کتاب سال موسیقی، تأسیس بانک نت، برگزاری جشنواره در حوزه شناخت ساز و استاندارد کردن سازها از دیگر فعالیت های این موزه است.